zadanie definiowanie klas

0

Witam,
Potrzebuję pomocy, muszę rozwiązać takie zadanie a nie mam pojęcia jak się za to zabrać, czy może ktoś mi pomóc (please)

"Proszę napisać program, w którym zdefiniowana zostanie klasa reprezentująca wektor a w klasie tej zostaną zdefiniowane operatory

  • (dodawanie), * (mnożenie skalarne wektorów i mnożenie przez liczbę), - (odejmowanie), / (dzielenie przez skalar).
    Wektor powinien mieć 3 współrzędne. W programie należy umieścić także użycie wszystkich przeciążonych operatorów. Definicje przeciążeń należy wykonać wykorzystując funkcje zaprzyjaźnione (przynajmniej dwa przeciążenia) i metody (przynajmniej dwa przeciążenia)."
2

Której części nie rozumiesz i co już masz? Jeśli odpowiesz nie rozumiem nic i nic nie mam to musisz zadać bardziej precyzyjne pytanie. Mało komu się chce odrabiać odrabiać obcym ludziom zadania domowe za darmo.

1

Zacznij od tego:

template< typename T >
class Vector
{
public:
   T x {}, y {}, z {};
};

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1