Biblioteka graficzna do pisania zamkniętego kodu

0

Dzień dobry.

Poszukuję biblioteki graficznej 2D, z możliwością tworzenia okien i tworzenia fajnych efektów (Z użyciem tranzycji etc.), w której będę mógł napisać komercyjny program o zamkniętym kodzie. Czy znacie Państwo jakąś godną polecenia? Znalazłem wiele ale GPL i LGPL, co mnie nie urządza.

Dziękuję.
Michał

4

Z tego co pamiętam, to LGPL nakazuje by użytkownik miał możliwość aktualizacji biblioteki dołączonej do Twojej aplikacji. Nie możesz statycznie linkować tej biblioteki, musisz dynamicznie.

A jeśli zmieniasz zawartość samej biblioteki, to wtedy musisz odkryć kod.

3

Z komentarzy.

Czytałem, że zarówno GPL jak i LGPL nakazuje odkryć kod. Jeżeli się mylę to mnie popraw

@mpaw: Nope, LGPL nakazuje odkryć kod, jeśli zmienisz zawartość samej biblioteki. Jeżeli tego nie robisz nie musisz nic ujawniać. Innym obostrzeniem LGPL to linkowanie dynamiczne, ale to nie jest jakiś wielki problem zazwyczaj.

0

Qt ma podwójną licencję i możesz wybrać na jakiej wydasz program.

0

2D można rysować w 3D ;)
Jak sie ogarnie OpenGL albo DX to można robić "fajne efekty"
Choc nie wiem czy warto , bo juz jestem w takim wieku ze wole zarobić a "fajne efekty" trochę zostawiam z boku ;)

1
Adamek Adam napisał(a):

wole zarobić a "fajne efekty" trochę zostawiam z boku ;)

Fajne efekty można sprzedać w Asset Store ;)
I nie potrzeba do tego używać bezpośrednio OpenGL, czy DX.

1

Autor watku mógłby podac nazwy tego co znalazł na licencji GPL i LGPL , bo to by podpowiedziało czego szuka.
Bo pojecie "fajny efekt" jest dość szerokie.

0

Patrzyłem na te ze strony: https://en.cppreference.com/w/cpp/links/libs
Pierwszy link: https://www.cairographics.org/

Michał

Ps i jeszcze pytanie: czy jak g++ jest gpl to oznacza,ze mogę tworzyć i sprzedawać na nim tylko open source?

1
mpaw napisał(a):

czy jak g++ jest gpl to oznacza,ze mogę tworzyć i sprzedawać na nim tylko open source?

Nie. To oznacza tylko tyle, że jeśli rozprowadzasz samo g++, to musisz razem z kodem itd. Czyli, na przykład, nie możesz zrobić swojego forka, pozmieniać paru rzeczy i rozpowszechniać razem ze swoim zamkniętym IDE.

Ale to, co robisz z programem, który już masz, nie jest nijak ograniczane tą licencją. Możesz tworzyć zamknięte programy przy użyciu g++, pisać komercyjne książki przy użyciu LaTeX-a itd.

0

Podłączę się pod wątek.

Ostatnio zastanawiałem się, czy jest podobna biblioteka w C++ ale do robienia 3D (no i też powinna być możliwość tworzenia zamkniętego kodu)

Ma być wieloplatformowa (żeby działało na Windowsach, Makach i Linuksie, niezależnie od tego czy tam będzie pod spodem OpenGL, DirectX, Vulcan, Metal czy czego się tam teraz używa, bo nawet nie wiem do końca)

I coś lekkiego, bez jakichś szalonych zależności, ciężkich binarek itp.

Próbowałem szukać w necie pod hasłami 3d C++ library i podobnymi i dowiedziałem się wielu nazw bibliotek (a także całych silników) i wielu sprzecznych opinii, ale nie dowiedziałem się, która jest ta "defaultowa". Chociaż kiedyś mi się coś obiło o uszy, że jest coś takiego jak SDL? Polecacie?

A może po prostu można użyć czystego OpenGLa (dalej OpenGL jest wszędzie?).

Jeszcze szukałem bibliotek do Rusta, ale C++ jest jednak bardziej dojrzałym ekosystemem (w Rust to dziki zachód, nikt jeszcze nie sprawdził w praktyce tych bibliotek, trzeba być królikiem doświadczalnym).

1
LukeJL napisał(a):

I coś lekkiego, bez jakichś szalonych zależności, ciężkich binarek itp.

OpenGL.

Próbowałem szukać w necie pod hasłami 3d C++ library i podobnymi i dowiedziałem się wielu nazw bibliotek (a także całych silników) i wielu sprzecznych opinii, ale nie dowiedziałem się, która jest ta "defaultowa". Chociaż kiedyś mi się coś obiło o uszy, że jest coś takiego jak SDL? Polecacie?

SDL ci otworzy okienko, obsłuży input i dźwięk, ale do 3D nadal użyjesz OpenGL w ramach SDL-owego okienka.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1