Podłączę się pod wątek.
Ostatnio zastanawiałem się, czy jest podobna biblioteka w C++ ale do robienia 3D (no i też powinna być możliwość tworzenia zamkniętego kodu)
Ma być wieloplatformowa (żeby działało na Windowsach, Makach i Linuksie, niezależnie od tego czy tam będzie pod spodem OpenGL, DirectX, Vulcan, Metal czy czego się tam teraz używa, bo nawet nie wiem do końca)
I coś lekkiego, bez jakichś szalonych zależności, ciężkich binarek itp.
Próbowałem szukać w necie pod hasłami 3d C++ library i podobnymi i dowiedziałem się wielu nazw bibliotek (a także całych silników) i wielu sprzecznych opinii, ale nie dowiedziałem się, która jest ta "defaultowa". Chociaż kiedyś mi się coś obiło o uszy, że jest coś takiego jak SDL? Polecacie?
A może po prostu można użyć czystego OpenGLa (dalej OpenGL jest wszędzie?).
Jeszcze szukałem bibliotek do Rusta, ale C++ jest jednak bardziej dojrzałym ekosystemem (w Rust to dziki zachód, nikt jeszcze nie sprawdził w praktyce tych bibliotek, trzeba być królikiem doświadczalnym).