Witam. Mam parę plików w projekcie i wyskakują mi błędy mimo tego że chyba mam wszystko dobrze.
https://zapodaj.net/3b58535c85c38.png.html
Visual studio niby widzi strukturę lecz są takie błędy
Witam. Mam parę plików w projekcie i wyskakują mi błędy mimo tego że chyba mam wszystko dobrze.
https://zapodaj.net/3b58535c85c38.png.html
Visual studio niby widzi strukturę lecz są takie błędy
iks de napisał(a):
Witam. Mam parę plików w projekcie i wyskakują mi błędy mimo tego że chyba mam wszystko dobrze.
Kompilujesz plik Games.cpp, w którym robisz jedynie #include "Games.h"
, a pomijasz includes.h"
, a tam właśnie jest zadeklarowana struktura Shapes
. Zamień #include "Games.h"
, na #include "includes.h"
w Games.cpp. I jeszcze jedna rada: w plikach .h stosuj "wartowników"
// Games.h
#ifndef GAMES_H_
#define GAMES_H_
...
#endif GAMES_H_
albo
#pragma once
Dostrzegłem właśnie, że stosujesz wartowników, tylko w pliku .cpp, a nie w .h, czyli zupełnie bez sensu - powinieneś robić odwrotnie.
Każdy nagłówek powinien być napisany tak, by się kompilował samodzielnie!
W tym wypadku najlepiej najlepiej nie trzymać kodu w nagłówku.
W nagłówku jedynie kod szablonów powinien się znaleźć, wszystko inne (nawet jednolinijkowe i puste) powinno się znajdować w cpp.
Niektórym może się wydawać to kłopotliwe, ale we współczesnych IDE to jest jeden klik, a czas (re)kompilacji potrafi się znacznie skrócić.