Błąd składni w strukturze,

0

Witam. Mam parę plików w projekcie i wyskakują mi błędy mimo tego że chyba mam wszystko dobrze.

https://zapodaj.net/3b58535c85c38.png.html

Visual studio niby widzi strukturę lecz są takie błędy

1
iks de napisał(a):

Witam. Mam parę plików w projekcie i wyskakują mi błędy mimo tego że chyba mam wszystko dobrze.

https://zapodaj.net/3b58535c85c38.png.html

Kompilujesz plik Games.cpp, w którym robisz jedynie #include "Games.h", a pomijasz includes.h", a tam właśnie jest zadeklarowana struktura Shapes. Zamień #include "Games.h", na #include "includes.h" w Games.cpp. I jeszcze jedna rada: w plikach .h stosuj "wartowników"

// Games.h
#ifndef GAMES_H_
#define GAMES_H_
...
#endif GAMES_H_

albo

#pragma once

Dostrzegłem właśnie, że stosujesz wartowników, tylko w pliku .cpp, a nie w .h, czyli zupełnie bez sensu - powinieneś robić odwrotnie.

2

Każdy nagłówek powinien być napisany tak, by się kompilował samodzielnie!
W tym wypadku najlepiej najlepiej nie trzymać kodu w nagłówku.
W nagłówku jedynie kod szablonów powinien się znaleźć, wszystko inne (nawet jednolinijkowe i puste) powinno się znajdować w cpp.

Niektórym może się wydawać to kłopotliwe, ale we współczesnych IDE to jest jeden klik, a czas (re)kompilacji potrafi się znacznie skrócić.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1