opengl

0

W jaki sposób można w opengl obrócić obiekt wokól dowolnej osi. Z tego co wyczytalem w helpie funkcja glRotated() obraca wokół wektora wodzącego jakiegoś punktu i chyba musze przemnożyć ją przez jakąś macierz tylko jaką?

0

Rotated(kat , x, y, z);

gdzie kat to jest kat o jaki ma byc obrocona CALA SCENA x, y, z to jest wokol ktorej osi np.

Rotatet(45 , 1, 0, 0);

obroci CALA SCENE o kat 45 stopni wokol osi x
a jezeli nie chcesz obracac calej sceny tylko np. jakis tam kwadrat to musisz zmienic wspolrzedne jego wierzcholkow jezeli nie wiesz jak to napisz na gg to ci pomoge moj numer 3195272

0

OK. Już sobie z tym poradziłem mam jeszcze takie pytanko jak mozna optymalizowac programy pisane w openGL. Ostatnio padła mi grafika i tymczasowo urzywam virgea z 4MB a przy tym zauwazylem ze nawet proste scenki nieżle się tną.

0

Jeszcze jedno pytanie Jak w builderze otworzyć tryb pelnoekranowy. Przyklady ktore znalazlem zawieraja obsluge wielu trybow wyswietlania a przy tym dziesiatki linii kodu ale nie moge znalezc gdzie tkwi sedno sprawy

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1