opengl

0

Oglądając różne tutoriale dotyczące twórczości w opengl'u zauważyłem, że większość autorów tworząc np. ściany używa w tym celu trójkątów (GL_TRIANGLES), a nie jak mi się zdaje <ort>prostrzych</ort> kwadratów (GL_QUADS). Ma to jakiekolwiek znaczenie? W jednym polskim tutorialu właśnie autor użył kwadratów.

0

hmm.... czy ja wiem... ja w mojej grze też używam kwadratów (a dokładniej prostokątów ;p ) ale trójkąty są dużo lepsze na np: teren bo można je lepiej "pozniekształcać"

0

można użyć gl_quads gdy wyświetlane będą rzeczywiści prostokąty. Bowiem można podać tak wierzchołki, że opengl nie narysuje co innego i wtedy będą błędy w obliczeniach kolizji !!

0

Trójkąty są podobno szybsze, ale zamiast rysować samemu dwa trójkąty tworzące prostokąt można użyć GL_TRIANGLE_STRIP. Przykładowy kod w Adzie:

glBegin (GL_TRIANGLE_STRIP);
  glVertex2f (-1.0, -1.0);
  glVertex2f ( 1.0, -1.0);
  glVertex2f (-1.0,  1.0);
  glVertex2f ( 1.0,  1.0);
glEnd;

GL_TRIANGLE_STRIP tworzy wielokąt, ale rysuje go z trójkątów co powinno być szybsze. Można podać dowolną ilość wierzchołków.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0