Biblioteka sfml i plik exe – przeniesienie plików .dll do podkatalogu

0

Cześć, ostatnio zacząłem się bawić biblioteką SFML w c++ i mam pytanie dotyczące plików dll które trzeba wrzucić tam gdzie znajduje się plik exe, póki co mam tak
zdj2.png
i czy dało by się aby to zrobić tak:
zdj1.png
Szukałem takie rozwiązania, ale nic nie znalazłem, może się tak po prostu nie da nie wiem.
Oraz druga sprawa która mnie ciekawi jest to czy da się w jakiś sposób w programie CodeBlocks zapisać informacje lub ikonę do pliku exe w sensie podczas włączania właściwości pliku exe w detalach aby pokazała się wersja, twórca itp tak jak jest to w programie dev-c++
zdj3.png
To chyba tyle co chciałbym wiedzieć, z góry wszystkim dziękuję za chęć pomocy.
Pozdrawiam Lewan24 :D

PS. Z góry przepraszam, jeśli źle zapisałem tytuł, lub wrzuciłem nie w ten dział co trzeba.

0

Jeśli SFML-a będziesz wykorzystywał wielokrotnie w różnych projektach, dodaj katalog z plikami DLL do zmiennej środowiskowej PATH.

0

A jak to zrobić? wrzucę ten folder do zmiennej PATH, ale to u mnie będzie, a co jeśli chciałbym np. już gotową aplikację koledze wysłać i żeby u niego działało tak jak u mnie w sensie chciałbym żeby exe pobierało pliki .dll znajdujące się w katalogu dll w folderze aplikacji.

0

Nie wiem, czy da się tak zrobić w prosty sposób... zresztą po co tak kombinować?

0

Trochę to bez sensu z tym wydzielaniem dodatkowych plików do oddzielnego katalogu. Sens to miało by gdybyś chciał mieć możliwość przełączania się między różnymi wersjami tego samego środowiska. Tylko wtedy byś musiał ręcznie ładować pliki *.dll z określonego katalogu.

Domyślnie ładowane są pliki najpierw z katalogu programu, potem katalogu bieżącego (nie musi to być ten sam katalog co programu), katalog systemowy, katalog Windows, katalogi ze zmiennej PATH i nie ma sposobu aby to zmienić w przypadku automatycznego ładowania dll'ek przez program.

0

No dobra to zostawię te dllki w spokoju ;D wezmę i może ukryje te pliki i chyba będzie git ,ale teraz zostało jeszcze jedno, czy da się w codeblocks zrobić informacje o aplikacji tak jak jest to na screenie w dev-c++? Jeżeli tak to poprosiłbym o podpowiedź gdzie to znaleźć.

1

Machnij sobie jakiś plik .rc z version info i dodaj do projektu. Możesz użyć jakiegoś edytora zasobów (ResEdit?)

0

Okej, w takim razie chyba wszystko wyjaśnione. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1