Testowy program z użyciem SFML – dlaczego tekst nie wyświetla się?

0

Robię sobie takie coś dla zabawy chce jak zawsze wyświetlić tekst a tu co nie wyświetla się. Oto kod:

#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <time.h>

using namespace sf;

int main()
{
    srand(time(0));


    // Create the main window
    RenderWindow app(VideoMode(800, 600), "SFML Inter-MENU");


    Text tekst; tekst.setString("Inter-MENU");
    tekst.setColor(Color::Black);
    tekst.setPosition(0,0);

	// Start the loop
    while (app.isOpen())
    {
        // Process events
        Event event;
        while (app.pollEvent(event))
        {
            // Close window : exit
            if (event.type == Event::Closed)
                app.close();
        }



        // Clear screen
        app.clear(Color::White);

        // Draw elements
        app.draw(tekst);

        // Update the window
        app.display();
    }

    return EXIT_SUCCESS;
}
1

Zanim cokolwiek wypiszesz na ekranie, musisz jeszcze określić czcionkę, jakiej będziesz używał. W tym celu musisz użyć funkcji

myFont.loadFromFile("font.ttf")

Gdzie font.ttf, to powiedzmy czcionka arial umieszczona w głównym folderze Twojego projektu. Ładuje ona czcionka, a jeżeli operacja się nie uda, to wtedy zwracany jest błąd.

Przed pętlą główną programu możesz sobie sam wstawić ten kod

if (!text.getFont()) {
  perror("Nie zaladowales czcionki.");
}

I zobaczyć, że nie masz czcionki załadowanej.

0

lecz gdy ładuję czcionkę z pliku to wywala errora o definicji

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1