Gra Snake pomysł

0

Witam mam sporo czasu bo miesiąc na zrobienie gry snake.Nie chce patrzeć po innych kodach bo chce to zrobić sam,ale średnio wiem jak się za to zabrać.Podstawy c++ mam opanowane.Wiem,że on ma sie poruszać po tablicy.Strzałkami będę wybierał kierunek jego ruchu i pewnie musze ogarnąć,że on sie sam porusza z czasem,a ja tylko kierunek wybieram.Musze zrobić losowo generujące sie punkty i jego jakieś ciało zrobić.Powie ktoś ogólnikowo jak się za to zabrać i czy dobrze ja myślę?

1

Jeśli chcesz to zrobić w konsoli i jak mówisz masz tylko podstawy, to poczytaj o funkcji gotoxy(). W innym wypadku musisz czyścić i wypisywać na nowo cały ekran, ale ja mogę się mylić, bo też jestem świeży w programowaniu :(
A do natychmiastowego pobierania znaku, bez czekania na potwierdzanie enterem, przyda się funkcja z biblioteki conio.h - getch().
Żeby "przyspieszyć" pracę programu możesz też przesuwać ostatni pkt na początek, zamiast przesuwać całego węża. Jednego tylko nie wiedziałem jak ja sam robiłem snake, więc też się dołączę do pytania...

Gdy wywołujemy funkcję getch() czy scanf() to program czeka na nas abyśmy coś wpisali, niestety wąż nie może czekać na nasza komendę, tylko musi zapierniczać dalej po pewnym czasie, pomimo, że nic nie kliknęliśmy. Czy do tego jest już potrzebny drugi wątek? Albo czy można funkcję pobierającą znak zamknąć w jakiejś klauzuli czasu i jak czas minie to program leci dalej? Jak to można rozwiązać?

0

Może sprawdź sobie w internecie bibliotekę SFML? Niedawno napisałem pacmana. Całkiem prosto się w nim pisze. I na upartego można wszystko strukturalnie zrobić.

0

Poszukaj w mojej historii, znajdziesz dla c++sa snejka zarówno graficznego jak i w konsoli;
Tutaj masz w rubim (angle based movement, a nie krateczkowe napierdzielanie): https://github.com/spartanPAGE/ruby-snake

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1