Problem z grą Snake

0

Od paru dni piszę grę snake. Wszystko działa, mam tylko jeden irytujący problem, podzcasz ruchu weża w różnych cześciach obszaru po którym się porusza da się zauważyć drobne migotanie "kwadracików" z których ów Snake się składa :D Nie ma co opisywać, proszę jak ktoś może to niech zerknie na kod i mi pomoże, na szybszych komputerach ten problem jest "prawie" niezauważalny.

Cały projekt mojego Snake w visual C# 2010 spakowałem, jak któś może niech zerknie i sam sprawdzi co jest nie tak z tym migotaniem. A jak nie to i tak dzięki za przeczytanie posty :). Moze nauczyciel nie zauważy :)

http://www.sendspace.pl/file/520fc86bf0603eae558ce7f

0

Dałeś doublebuffered na true?

0

Nie używam bufora

0

A może nie wiesz że używasz? ;)
Jeśli to projekt w winformsach to we właściwościach formatki ustaw DoubleBuffered na true tak jak ci radzi @ubuntuser

0

Ustawiłem właśnie, ale problem pozostał niestety.

0

1.Doublebuffered da się ustawić dla okna, dla panelów już nie działa.
2.Dlaczego masz panel na picturebox'ie?
3.Być może jakbyś użył eventu Paint dla pictureboxa, nie było by tych problemów, ale to już cały projekt trzeba by przepisać
4.Po zjedzeniu pierwszego jedzenia, dziwne rzeczy dzieją się z wężem, wolniej idzie.
5.Klikasz "nowa gra" a wąż już leci (przydało by się jakieś "Get ready") , no ale pewnie jeszcze to nie jest gotowa wersja.
6.To miganie nie jest spowodowane tym, że komputery są wolne, po prostu coś źle rysujesz i fragment węża pojawia się gdzieś indziej.

0

2.Jest na pictureboxie, bo jakoś chciałem zrobić graficznie obszar po którym może się Wąż poruszać.

  1. to jest dobrze tylko timer2 na samym poczatku trzeba by ustawic na 32, waz powoli przyśpiesza w ciągu gry, tylko do testów ustawiłem szybki początek.
  2. get ready do zrobienia :)

Kurczę sam już nie wiem, ale i tak Wielkie dzięki za pomoc i radę, poprubuję coś jeszczę, może się uda:)

0
  1. Edit: timer 2 na 325
0

Mialem 10152 pkt :D
O jejku, nie zauważyłem jak ty to rysujesz!
Dla każdego elementu węża dodajesz nowy picturebox!
Radzę stworzyc jeden picturebox i na nim rysować elementy węża i całą grafikę gry w metodzie paint.
Masz funkcje dla graphics która się nazywa DrawImage.

A w ogóle WF mało nadaje się do gier, jak chcesz robić to popróbuj z XNA. Tam masz sprite'y, timeline, będzie latwiej.

0

Dobry wynik :D
Wiem, że z obecną wiedzą dobrej gry nie stworze co do XNA brakuje mi jakieś 2 mies. Ale spoko damy radę. Najpierw muszę skończyć jedną książke :) Troszkę jeszcze mam za małą wiedzę, ale projekt musiałem zrobić, z taką jaką miałem :).

0

Rozwiązałem problem już nie migocze :D
Musiałem dodać dwie rzeczy w metodzie ruch, klasy Snake i śmiga.

public void ruch()//metoda powodujaca ruch glowy i ogona węża
{
ogon[indeks_ogona].Visible = false;

       ................

       ogon[indeks_glowy].Visible = false;

    }

BTW.
A jakie polecacie książki do Visual C# oraz frameworka XNA

0
Pestek_1991 napisał(a):

Rozwiązałem problem już nie migocze :D
Musiałem dodać dwie rzeczy w metodzie ruch, klasy Snake i śmiga.

public void ruch()//metoda powodujaca ruch glowy i ogona węża
{
ogon[indeks_ogona].Visible = false;

       ................

       ogon[indeks_glowy].Visible = false;

    }

BTW.
A jakie polecacie książki do Visual C# oraz frameworka XNA

Edit: ogon[indeks_glowy].Visible = true;

Sorki za spam, muszę sobie założyć konto tutaj w wakacje :)

0
Pestek_1991 napisał(a):

Rozwiązałem problem już nie migocze :D
Musiałem dodać dwie rzeczy w metodzie ruch, klasy Snake i śmiga.

I zostawiłeś to g**no, o którym wspomniał kolega wyżej?

ubuntuser napisał(a):

O jejku, nie zauważyłem jak ty to rysujesz!
Dla każdego elementu węża dodajesz nowy picturebox!

W takim razie, do pisania gier zostało Ci jeszcze jakieś 20 lat nauki.

2
somekind napisał(a):
Pestek_1991 napisał(a):

Rozwiązałem problem już nie migocze :D
Musiałem dodać dwie rzeczy w metodzie ruch, klasy Snake i śmiga.

I zostawiłeś to g**no, o którym wspomniał kolega wyżej?

ubuntuser napisał(a):

O jejku, nie zauważyłem jak ty to rysujesz!
Dla każdego elementu węża dodajesz nowy picturebox!

W takim razie, do pisania gier zostało Ci jeszcze jakieś 20 lat nauki.

Widać, że w Twoich wypowidziach plujesz jadem jak mój Snake, nic nie wniosłeś do tej rozmowy tylko dałeś popis głupim komentarzem, wiem, że nie umiem robić gier, na pewno masz rację, że źle to zrobiłem i że nie brakuje mi 3 mies. a więcej czasu, ale nie przesadzaj z tymi 20 latami. To, że jesteś w czymś zajebisty, nie znaczy, że słabszych musisz od razu atakować swoimi podtekstami. Więcej empatii ludzie, ja wiem że lepiej napisać coś śmiesznego, kogoś lekko obrazić, ale myślę, że na tak mądrą osobę jaką zapene Jesteś nie wypada taki niski poziom wypowiedzi. Lepiej mi pomóż co mam zacząć, czytać z jakich książek korzystałeś jak sam się zaczynałeś uczyć.

Ps. Nie traktuj mojej wypowiedzi jako ataku, lub jakieś głupiej odp. wobec Cb. bo to nie ma takiego celu.

1
pestek_1991 napisał(a):

Widać, że w Twoich wypowidziach plujesz jadem jak mój Snake, nic nie wniosłeś do tej rozmowy tylko dałeś popis głupim komentarzem, wiem, że nie umiem robić gier, na pewno masz rację, że źle to zrobiłem i że nie brakuje mi 3 mies. a więcej czasu, ale nie przesadzaj z tymi 20 latami.

Wolę przesadzać, to lepiej motywuje. ;)

Więcej empatii ludzie, ja wiem że lepiej napisać coś śmiesznego, kogoś lekko obrazić, ale myślę, że na tak mądrą osobę jaką zapene Jesteś nie wypada taki niski poziom wypowiedzi.

Ale gdzie ja Cię obrażam? Użyłem pospolitego słowa na "g", żeby określić coś, co nim jest... Sam pisałem, i ciągle jeszcze piszę kod na "g", tylko nie obrażam się, gdy ktoś mi na to zwróci uwagę. Jak sam zobaczę coś takiego w swoim kodzie, to też to określam w ten sposób.
Im prędzej człowiek zacznie zauważać, że pisze słaby kod, tym ma większe szanse na poprawę tego i pisanie lepiej. A ludzie, którzy twierdzą, że piszą wspaniale, zazwyczaj piszą okropnie beznadziejnie.

Lepiej mi pomóż co mam zacząć, czytać z jakich książek korzystałeś jak sam się zaczynałeś uczyć.

Na początek zrób to, o czym wspomniał @ubuntuser - masz mieć jeden PictureBox, w którym wyświetlasz obiekt typu Bitmap, na którym rysujesz przy użyciu obiektu Graphics i jego metod (DrawCośtam, FillCośtam).
Jakieś tam tutoriale:
http://www.java2s.com/Code/CSharp/2D-Graphics/Drawshapestothebitmapinmemory.htm
http://www.informit.com/articles/article.aspx?p=25357

Ps. Nie traktuj mojej wypowiedzi jako ataku, lub jakieś głupiej odp. wobec Cb. bo to nie ma takiego celu.

Nie martw się, ja nie widzę ataków tam, gdzie ich nie ma. ;)

0

Dzięki za linki, weznę się za to od wekendu. Jak to mówią byle do Piątku.
Pozdro, dzięki All.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1