Programowanie c++ mac i pc

0

**//Witam serdecznie!
Programuję razem z kumplem - tzn jesteśmy w trakcie nauki i chcemy w przyszłości tworzyć gierki czy aplikacje na androida.

  • Posiadam macbooka, a kumpel PC , ja piszę w Xcode , a on w Code::Blocks i mam pytanie czy będę musiał zakupić PC do programowania razem w teamie? - Chociaż wydaje mi się to jasne, że tak - ale ten kto pyta nie błądzi: D ( mam tu na myśli laptopa, bo stacjonarny posiadam, lecz kiedy będę zdala od PC może być problem :( )
    ***Nie działa mi w xcode system("clear") - odpalam build and run i wyświetla mi się błąd : "TERM environment variable not set" Jest to uciążliwe, ponieważ dopiero się uczę i powiedzmy sobie szczerze, że odliczanie bez clear słabo wygląda :D
  • Mam także problem z getch(); - nie działa w ogóle tzn wywala mi błąd i build is failed.
    Z góry dzięki za odpowiedź i jeśli jest to zły dział to z góry przepraszam! :) Pozdrawiam Serdecznie!//**
4

Jeśli będziecie pisali przenośny kod to nie powinno to być niezbędne. Ale po etapie nauki jaki wnioskuję to jednak instalacja windowsa może być wskazana (na macu można instalować windowsy, wiesz o tym?).

0
kq napisał(a):

Jeśli będziecie pisali przenośny kod to nie powinno to być niezbędne. Ale po etapie nauki jaki wnioskuję to jednak instalacja windowsa może być wskazana (na macu można instalować windowsy, wiesz o tym?).

wiem:) właśnie to robię przez virtual box'a :D

1

Jeśli w przyszłości chcecie pisać gry na Androida, to żebyście byli konkurencyjni i tak nie będziecie korzystać z surowego XCode, tylko weźmiecie Unity 3D, albo Unreal Engine, albo jeszcze inne wieloplatformowe rozwiązanie. UE korzysta z XCode na Macu standardowo, zaś Unity instaluje MonoDevelop.

0
giko12 napisał(a):

Nie działa mi w xcode system("clear") - odpalam build and run i wyświetla mi się błąd : "TERM environment variable not set" Jest to uciążliwe, ponieważ dopiero się uczę i powiedzmy sobie szczerze, że odliczanie bez clear słabo wygląda :D

http://stackoverflow.com/questions/9348153/clear-screen-in-xcode

giko12 napisał(a):

Mam także problem z getch(); - nie działa w ogóle tzn wywala mi błąd i build is failed.

http://stackoverflow.com/questions/267250/equivalent-to-windows-getch-for-mac-linux-crashes

Tak poza tym, nie napalałbym się na pisanie gier. To nie takie łatwe.

0

Tak poza tym, nie napalałbym się na pisanie gier. To nie takie łatwe.

Wiem , że nie jest to proste, lecz trzeba dąrzyć na początku do jakiejś prostej gierki, a następnie postawić sobie kolejny cel, w życiu nic ni jest łatwe :)

0

W życiu nic nie jest proste :) Trzeba wyznaczyć sobie jakiś konkretny cel i do niego dążyć , a chociaż się starać, by później nie żałować całe życie :) Dzięki za odpowiedź koledzy :] Miłego dzionka życzę.

0

Btw system("clear") nie działa ;x dodaję bibliotekę #include <cstdlib> i dupa wyrzuca ten błąd, iż term ....
Może znacie jakieś inne IDE na OS X ? Ten X Code trochę mnie denerwuje ... clear nie działa getch(); tak samo , ciekawe co jeszcze nie działa...

0
mwl4 napisał(a):

Tak poza tym, nie napalałbym się na pisanie gier. To nie takie łatwe.

Jest ZNACZNIE łatwiejsze niż 20 lat temu. Tylko ludzie coraz leniwsi.

Promocja za to jest trudniejsza, bo jest przesyt. No i oryginalny pomysł na grę to już w ogóle rarytas.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1