Witam serdecznie! :)
Mam pytanie jak mogę sprawdzić biblioteki, które zawierają funkcje dla Xcode(OSXElCapitan MAC) , np <iostream)- > input/output(np na codeblocks jest biblioteka conio.h czy system.h-windows) - czy jest taka możliwość? Czy muszę przeglądać kod innych programistów? Sorry, ale dopiero zaczynam zabawę na poważnie. Pozdrawiam :)
Ps. Pisze ktoś w obj-C / c++ na iOS ( ma pracę stałą jako programista iOS czy macOS)
Z C++ masz to co jest w standardzie, plus biblioteki jakie doinstalujesz. Clang bardzo dobrze wypełnia najnowsze standardy C++.
Windows.h jak sama nawa wskazuje, jest dla Windows a nie OS X.
Dla rzeczy systemowych musisz skorzystać z bibliotek dostarczanych przez Apple, np CoreFoundation CoreGraphics QuartzCore libcrypto CFNetwork … … … ,które mają API w C lub Obj C (i Swift).
Sam robię w wieloplatformowym projekcie C++ i odpowiadam za budowanie pomostów do OS X, iOS.
Jeśli chce skorzystać z funkcji "sleep" czy losowanie liczb poprzez wczytanie zegara ( liczby pseudo losowe) to z której biblioteki muszę skorzystać?? Sorrki za takie newbie pytania :D Chcę bardzo spróbować kiedyś napisać grę na iOS 8 bit :D - Zawsze coś, Pozdrawiam :)
Mac OS to Unix, więc powinny na nim działać wszystkie funkcje POSIX
owe. Zegar na przykład możesz wczytać z clock_gettime(2)
. Dokumentacja do POSIX
jest tutaj http://pubs.opengroup.org/onlinepubs/9699919799/toc.htm
Generalnie, jak napiszesz program zgodny z POSIX
to będzie on chodził bez modyfikacji (lub przy bardzo minimalnej) na wszystkich systemach uniksopodobnych (Linux, *BSD, QNX etc)
mlyszczek napisał(a):
Mac OS to Unix, więc powinny na nim działać wszystkie funkcje
POSIX
owe. Zegar na przykład możesz wczytać zclock_gettime(2)
. Dokumentacja doPOSIX
jest tutaj http://pubs.opengroup.org/onlinepubs/9699919799/toc.htmGeneralnie, jak napiszesz program zgodny z
POSIX
to będzie on chodził bez modyfikacji (lub przy bardzo minimalnej) na wszystkich systemach uniksopodobnych (Linux, *BSD, QNX etc)
Dzięki za odpowiedź :)