okej, zrobiłem tak:
class team : public pilkarz
{
private:
vector<pilkarz> team_;
public:
team() : pilkarz()
{
}
void dodajPilkarza(string uimie, string unazwisko, string upozycja)
{
team_.push_back(pilkarz(uimie, unazwisko, upozycja));
}
void usunPilkarza(int uID)
{
team_.erase(team_.begin() + uID);
}
void wyswietlPilkarzy()
{
if (team_.size() == 0)
cout << "Brak pilkarzy do wyswietlenia" << endl;
else
{
for (size_t i = 0; i < team_.size(); i++)
{
cout << team_[i];
}
}
}
friend void UstawPozycja(int uID)
{
char wybor = '9';
do
{
cout << "Wybierz pozycje na jakiej gra pilkarz: " << endl;
cout << "1. Bramkarz" << endl;
cout << "2. Obronca" << endl;
cout << "3. Pomocnik" << endl;
cout << "4. Napastnik" << endl;
cout << "X Powrot" << endl;
cin >> wybor;
switch (wybor)
{
case 1:
**tutaj chcialbym zmienic pozycje zawodnika** = "Bramkarz";
**jak sie odwolac do zmiennej pozycja w vectorze obiektów piłkarz z klasy team?**
case 2:
**tutaj chcialbym zmienic pozycje zawodnika** = "Obronca";
case 3:
**tutaj chcialbym zmienic pozycje zawodnika** = "Pomocnik";
case 4:
**tutaj chcialbym zmienic pozycje zawodnika** = "Napastnik";
default:
cout << "Brak takiej opcji! " << endl;
}
system("cls");
} while (wybor != 'x');
}
};
zmienna pozycja jest elementem klasy piłkarz, którego konstruktor wygląda następująco
pilkarz(string uimie, string unazwisko, string upozycja) : imie(uimie), nazwisko(unazwisko), pozycja(upozycja)