Elipsa na podstawie sumy tablicy

0

Witam, jestem w trakcie pisania programu który ma mi wyświetlić na ekranie cztery elipsy obok siebie z tym, że chcę aby każda z nich przybierała kształt w zależności od sumy elementów tablicy. Mam dwie tablice i jeśli suma tej pierwszej jest poniżej pewnego progu, np jest mniejsza od liczby 10 a druga go przekracza to chcę aby i tak obie elipsy zostały wyrysowane ale z odpowiednimi dla siebie rozmiarami. Najpierw sumuje elementy jednej i drugiej tablicy w pętli for

	
	float sum1_ = 0;
	float sum2_ = 0;
	for (int i = 0; i <= arraySize_; i++ ){
		 sum1_ += tab1_[i];
		 sum2_ += tab2_[i];
	} 

a następnie chcę sprawdzić w if'ie warunek ale problem jest wtedy gdy suma elementów jednej tablicy jest większa od progu a drugiej mniejsza

if (sum1_ || sum2_ > 10 )
	{
		faceElipse(sum1_);
		faceElipse(sum2_);
	}
	else
	{

		cout << "mniejsze od 10, zrob cos... \n";
	}

Tutaj nie wiem totalnie jak mam sprawić aby nawet jeśli sum1_ > 10 a sum2_ < 10 to i tak wyrysuje obie elipsy tylko z różnymi parametrami poprzez wywołanie funkcji odpowiadającej za ich rysowanie "faceElipse(float suma).

1

Tak się nie sprawdza warunków, polecam dowolny kurs C/C++.

Jeśli chcesz aby sum1_ i sum_2 były większe od 10:

if(sum1_ > 10 && sum2_ > 10){...}

Jeśli wystarczy jedno z nich:

if(sum1_ > 10 || sum2_ > 10){...}
0

@tseplus, zapoznaj się z inkrementacją: http://4programmers.net/Forum/1101404

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1