Program do tworzenia map w Counter Strike 1.6

0

Siemanko, otóż zainteresował mnie jeden bardzo fajny projekt link tutaj - http://www.worldcraft-online.com/index.php?l=pl
Można tutaj tworzyć mapy do tej gry, w bardzo fajny sposób.
W jaki sposób i w jakim języku można by stworzyć coś podobnego?
Ogarniam C++ (Podstawy, Obiektówka, polimorfizm) i lubię też C#.
Mapy są tworzone w "bsp" .
W jakim języku został napisany "program" do tworzenia map jak na stronie?
Z góry dzięki za pomoc. ;)

0

Powodzenia

0

Skoro pytasz o takie rzeczy, to jestem niemal pewny, że ci się nie uda.

Narzędzia do tworzenia map mogą być zawarte w samej grze, ale może to być również oddzielny software. Generalnie struktura plików .bsp jest prawdopodobnie stworzona przez Valve, i została ona pewnie złamana (http://cs.gamebanana.com/tools/5061) lub Valve sam dostarczył narzędzia do tworzenia map (np. dla Source 2: https://developer.valvesoftware.com/wiki/Decompiling_Maps). Być może istnieją już narzędzia do edytowania tych map, ale nic mi o nich nie wiadomo (nie interesuję się silnikiem Source).

Sam edytor może być stworzony w wielu językach: C, C++, C#, Java, nawet mógłbyś to w Pythonie napisać jako plugin do blendera, i pierdyliard innych, bo chodzi tylko o binarne wczytywanie plików, obsługa API do renderowania, i binarne zapisanie plików.
Jeśli byś chciał stworzyć własny edytor, to musiałbyś conajmniej wiedzieć jak wygląda struktura plików .bsp, .mdl, i innych, znać jakąś bibliotekę do renderowania 3d (directx/opengl/vulkan/cokolwiek) i oczywiście sam język w którym chciałbyś to zrobić.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1