Chciałbym napisać prosty sklep w konsoli. Np. jeśli mam do sprzedania owoce i warzywa to dziedziczyć to po klasie abstrakcyjnej np. przedmioty, bo później chcę wyświetlić wszystkie przedmioty dodane do koszyka oraz łączny ich koszt. Czy dobrze myślę? Należy utworzyć w takiej sytuacji wektor o typie przedmioty czy o typie wskaźnik na przedmioty, aby było można odpowiednio rzutować warzywa i owoce?
0
0
Stawiałabym na wskaźnik na przedmioty :
std::vector<Item*> items;
0
A czy ogólnie koncepcja jest dobra? Czy lepiej jakoś to inaczej bez dziedziczenia zrobić?
2
Jeżeli chcesz poćwiczyć dziedziczenia to koncepcja jest w porządku.
Jeżeli nie, to koncepcja jest totalnie do bani.
0
To jaka inna koncepcja jest lepsza?
1
Coś na kształt:
vector<string> wareNames;
unordered_map<string,size_t> wareMap; // index in wareNames
struct Ware { size_t wareIndex; double price; double quantity; }; // ewentualnie: size_t supplierIndex; time_t validityTerm;
vector<Ware> content,basket;
0
Do przechowywania obiektów warzyw i owoców najlepiej wykorzystać tablicę dynamiczną, wektor czy listę? Czy listę albo wektor da się zapełnić tak, że w bezpośrednio w nich tworzymy obiekty? Bo wiem, że w tablicy tak się da.
0
?