Witam,
do napisania mam program w języku Ansi C, którego będzie zadanie:
-użytkownik wpisuje współrzędne wektora oraz użytkownik wpisuje kąt a program wylicza wektor przesunięty o dany kąt ?
proszę o pomoc ?
0
2
a czego nie wiesz?
co masz zrobione?
1
Pamiętasz, że funkcje sin
i cos
oczekują argumentu w radianach?
Btw, co to
wektor przesunięty o dany kąt
znaczy?
0
Na rysunku wyjaśniłem o co mi chodzi. Tak wiem że program liczy w radianach.
1
scanf("%f",&z);
z = z*PI/180;
c=a*cos(z)-b*sin(z);
d=a*sin(z)+b*cos(z);
2
#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;
int main()
{
double y=4,x=1,angle=-30;
angle*=M_PI/180;
double py=x*sin(angle)+y*cos(angle);
double px=x*cos(angle)-y*sin(angle);
cout<<px<<' '<<py<<endl;
return 0;
}
#define _GNU_SOURCE
#include <stdio.h>
#include <math.h>
int main()
{
double y,x,angle;
while(scanf("%lf%lf%lf",&y,&x,&angle)==3)
{
angle*=M_PI/180;
printf("(y,x) -> (%lf,%lf)\n",x*sin(angle)+y*cos(angle),x*cos(angle)-y*sin(angle));
}
return 0;
}