Funkcja która oblicza współrzędne wektora Ansi C

0

Witam,
do napisania mam program w języku Ansi C, którego będzie zadanie:
-użytkownik wpisuje współrzędne wektora oraz użytkownik wpisuje kąt a program wylicza wektor przesunięty o dany kąt ?
proszę o pomoc ?

2

a czego nie wiesz?
co masz zrobione?

1

Pamiętasz, że funkcje sin i cos oczekują argumentu w radianach?
Btw, co to

wektor przesunięty o dany kąt
znaczy?

0

Na rysunku wyjaśniłem o co mi chodzi. Tak wiem że program liczy w radianach.

1
    scanf("%f",&z);
    z = z*PI/180;
    c=a*cos(z)-b*sin(z);
    d=a*sin(z)+b*cos(z);
2

http://ideone.com/KQkxFE

#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;

int main()
  {
   double y=4,x=1,angle=-30;
   angle*=M_PI/180;
   double py=x*sin(angle)+y*cos(angle);
   double px=x*cos(angle)-y*sin(angle);
   cout<<px<<' '<<py<<endl;
   return 0;
  }
#define _GNU_SOURCE
#include <stdio.h>
#include <math.h>

int main()
  {
   double y,x,angle;
   while(scanf("%lf%lf%lf",&y,&x,&angle)==3)
     {
      angle*=M_PI/180;
      printf("(y,x) -> (%lf,%lf)\n",x*sin(angle)+y*cos(angle),x*cos(angle)-y*sin(angle));
     }
   return 0;
  }

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1