Odwoływanie się do np. 3 zmiennej wprowadzonej przez użytkownika.

0

Witam.
Mam pytanie na które od 2 dni nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mam program w którym użytkownik podaje pewną ilość zmiennych np. 18, na samym początku z góry ustala ich liczbę. Teraz moje pytanie jest takie: w jaki sposób odwołać się np. do 3 zmiennej wprowadzonej przez niego. Czyli np. użytkownik wprowadza zmienne 1;5;4;3;6;2;7;4, a ja dalej w programię chce np. porównać pierwszą zmienną z trzecią zmienną wprowadzoną przez użytkownika czyli 1 i 4.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

4

Wczytaj zmienne do tablicy. Porównuj wartości pod odpowiednimi indeksami w tablicy.

0

Dziękuję za odpowiedź ale niestety z tablic nie możemy korzystać.

0

A kiedy masz podać do których się będziesz odwoływał?
Poza tym coś czuję, że źle zrozumiałeś prowadzącego

0

Wszystko raczej dobrze zrozumiałem :). Chodzi dokładnie o to że na samym początku użytkownik podaje liczbę gier np. 4. Wtedy musi podać 8 liter K lub P lub N. Każdy wiersz (dwie litery) to jedna rozgrywka w grę kamień-papier-nożyce. Program musi wyświetlić statystyki kto ile razy wygrał. Wszystko w miarę rozumiem jak zrobić tylko mam problem, żeby np. do funkcji if wrzucić : jeśli pierwszy wyraz jest rowny P i jeśli drugi jest równy K to dodaj zwycięstwo np. pierwszemu graczowi.

0

clasa/struktura opisuje gracza, inkrementuj zmienna opisujaca ilsoc zwyciestw, graczy umiesc w tablicy

0
Czarny Terrorysta napisał(a):

clasa/struktura opisuje gracza, inkrementuj zmienna opisujaca ilsoc zwyciestw, graczy umiesc w tablicy

oczywiscie zmienna opisujaca ilosc zwyciestw ma byc w klasie (kazdy obiekt(gracz ) ma swoja)

1
#include <iostream>
using namespace std;

int main() 
{
	char first, second;
	int firstScore = 0, secondScore = 0;
	
	int howManyGames;
	cin >> howManyGames;
	for (int i = 0; i < howManyGames; ++i)
	{
		cin >> first >> second;

		if (first == 'K' && second == 'N')        
			++firstScore;
               .....              // wstaw wlasne warunki zwyciestwa kazdego z graczy
	}
	
	cout << firstScore << " " << secondScore << endl;
	
	return 0;
}
0
 switch(p1){
            case 'K':
                p2 == 'K' ? ++d : (p2 == 'N' ? ++w : ++l);
                break;

            case 'N':
                p2 == 'N' ? ++d : (p2 == 'P' ? ++w : ++l);
                break;

            case 'P':
                p2 == 'P' ? ++d : (p2 == 'K' ? ++w : ++l);
                break;

            default:
                break;
 }

Jak będziesz miał już liczbę wygranych etc pierwszego gracza to drugiego sobie policzysz, ale powinieneś dać sobie z tym radę.

0

Dziękuję wam bardzo za napisanie części kodu. Jednak nie jestem do końca pewien czy to zadziała. Program testujący na wejściu poda np. liczbę gier i chyba od razu 8 tych liczb. Czyli poda coś np. takiego:

4
K P
P N
N K
K K

Z tego co się orientuję w tych kodach, które mi napisaliście (proszę mnie poprawić jak się mylę, jestem naprawdę początkujący ;) ) program będzie po podaniu pierwszego wiersza wyliczał kto wygrał itp. i jak wszystko ogarnie to wtedy będzie chciał tą drugą linijkę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1