Witam.
Mam pytanie na które od 2 dni nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mam program w którym użytkownik podaje pewną ilość zmiennych np. 18, na samym początku z góry ustala ich liczbę. Teraz moje pytanie jest takie: w jaki sposób odwołać się np. do 3 zmiennej wprowadzonej przez niego. Czyli np. użytkownik wprowadza zmienne 1;5;4;3;6;2;7;4, a ja dalej w programię chce np. porównać pierwszą zmienną z trzecią zmienną wprowadzoną przez użytkownika czyli 1 i 4.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Wczytaj zmienne do tablicy. Porównuj wartości pod odpowiednimi indeksami w tablicy.
Dziękuję za odpowiedź ale niestety z tablic nie możemy korzystać.
A kiedy masz podać do których się będziesz odwoływał?
Poza tym coś czuję, że źle zrozumiałeś prowadzącego
Wszystko raczej dobrze zrozumiałem :). Chodzi dokładnie o to że na samym początku użytkownik podaje liczbę gier np. 4. Wtedy musi podać 8 liter K lub P lub N. Każdy wiersz (dwie litery) to jedna rozgrywka w grę kamień-papier-nożyce. Program musi wyświetlić statystyki kto ile razy wygrał. Wszystko w miarę rozumiem jak zrobić tylko mam problem, żeby np. do funkcji if wrzucić : jeśli pierwszy wyraz jest rowny P i jeśli drugi jest równy K to dodaj zwycięstwo np. pierwszemu graczowi.
clasa/struktura opisuje gracza, inkrementuj zmienna opisujaca ilsoc zwyciestw, graczy umiesc w tablicy
Czarny Terrorysta napisał(a):
clasa/struktura opisuje gracza, inkrementuj zmienna opisujaca ilsoc zwyciestw, graczy umiesc w tablicy
oczywiscie zmienna opisujaca ilosc zwyciestw ma byc w klasie (kazdy obiekt(gracz ) ma swoja)
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
char first, second;
int firstScore = 0, secondScore = 0;
int howManyGames;
cin >> howManyGames;
for (int i = 0; i < howManyGames; ++i)
{
cin >> first >> second;
if (first == 'K' && second == 'N')
++firstScore;
..... // wstaw wlasne warunki zwyciestwa kazdego z graczy
}
cout << firstScore << " " << secondScore << endl;
return 0;
}
switch(p1){
case 'K':
p2 == 'K' ? ++d : (p2 == 'N' ? ++w : ++l);
break;
case 'N':
p2 == 'N' ? ++d : (p2 == 'P' ? ++w : ++l);
break;
case 'P':
p2 == 'P' ? ++d : (p2 == 'K' ? ++w : ++l);
break;
default:
break;
}
Jak będziesz miał już liczbę wygranych etc pierwszego gracza to drugiego sobie policzysz, ale powinieneś dać sobie z tym radę.
Dziękuję wam bardzo za napisanie części kodu. Jednak nie jestem do końca pewien czy to zadziała. Program testujący na wejściu poda np. liczbę gier i chyba od razu 8 tych liczb. Czyli poda coś np. takiego:
4
K P
P N
N K
K K
Z tego co się orientuję w tych kodach, które mi napisaliście (proszę mnie poprawić jak się mylę, jestem naprawdę początkujący ;) ) program będzie po podaniu pierwszego wiersza wyliczał kto wygrał itp. i jak wszystko ogarnie to wtedy będzie chciał tą drugą linijkę.