C++ zależności między klasami "Gra"

0

witam robię mały projekcik na programowanie i zastanawiam się jak mógłbym bardziej z balansować statystyki wkleję kawałek kodu i liczę że ktoś mi coś doradzi ;P

class Postac
{
public:
int lvl;
string nazwa;
int hp;
int sila;
int mana;
int zrecznosc;
int s;
int def;
string rodzaj;
int exp;

Postac(string n)
{
	nazwa=n;
    lvl=1;
    hp=100+150*lvl;
    sila=40+40*lvl;
    mana=100+10*lvl;
    zrecznosc=10+10*lvl;
    def=100+75*lvl;
    exp=0;

}

class Potwor
{
public:
int lvl;
string nazwa;
int hp;
int sila;
int mana;
int zrecznosc;
int s;
int def;
string rodzaj;

Potwor()
{

    lvl=rand()%10+1;    <<======= chodzi mi o to jak ładnie uzależnić lvl potwora od lvla postaci aby 1lvl nie spotykał np 10 tylko max 3 ;)
    hp=rand()%100+100*lvl;
    sila=rand()%20+30*lvl;
    mana=rand()%100+10*lvl;
    zrecznosc=rand()%100+10*lvl;

	int s=rand()%100;
0

Po pierwsze, wstawiaj kod w znaczniki kolorujące składnię.
Co do pytania, musisz przekazywać do konstruktora klasy Potwor zmienną z levelem gracza. Potem możesz się dowolnie bawić, np. że levele spotykanych przez gracza potworów są niższe od levela gracza pomnożonego przez 3 itd.

Potwor(int lvlGracza) // konstruktor klasy Potwor
{
     lvl=rand()%(lvlGracza*3)+/*tutaj level minimalny*/;   
     hp=rand()%100+100*lvl;
     sila=rand()%20+30*lvl;
     mana=rand()%100+10*lvl;
     zrecznosc=rand()%100+10*lvl;

     int s=rand()%100;
}
0

Zacznij od wykonania sensownej hierarchii klas, bo tutaj nic nie masz.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1