Czy "gra" napisana w React byłaby dobrą pozycją w portfolio?

0

Umieściłem słowo gra w cudzysłowie, ponieważ zależy jak kto do tematu podchodzi. Generalnie mam prototyp gry w czystym JS, horror point'n'click z zagadkami z kilkoma poziomami.

Zastanawiam się czy jest sens dokończenia jej w Reakcie (poza tym, że można się z niego podszkolić przy okazji). Z jednej strony to całkiem sporo linijek kodu, dużo rzeczy w state, czasami jakiś bardziej skomplikowany kod przez zagadki, takie cuda jak keypady w CSS, trochę stylowania i pozycjonowania ukrytych divów więc i jakieś flexboxy i inne podobne rzeczy wchodzą, trochę obróbki graficznej i dźwiękowej, z drugiej strony nie wyobrażam sobie rekrutera, który przeszedłby grę i "docenił". Na githuba słyszę nie zaglądają więc i kodu nie przejrzą.

Czy osoby bardziej doświadczone w tej kwestii mogłyby się wypowiedzieć? Jak jutro odnowi mi się hosting (bo zaspałem) to mogę zamieścić demo tego o co mi chodzi, jeśli ktoś chciałby zajrzeć z czym to się je.

0

Sens napisania zawsze jest. Niekoniecznie pod kątem tego, że ktoś to przejrzy. Nikt Ci nie przepowie przyszłości i nie da gwarancji, że ktokolwiek przejrzy Twoją grę.

0

No ja wiem, że sens zawsze jest. Tylko w tym czasie można napisać 3-4 inne apki, które rekruter sobie odpali, kliknie 2 razy i już wie co i jak działa. Jakbym miał więcej doświadczenia to pewnie machnąłbym to dla siebie bez zastanawiania się, ale portfolio wypadałoby jednak aktualizować.

0

Wydaje mi się, że React mógłby być dobrym wyborem do gry opartej o formularze/okienka dialogowe (gdzie nie byłoby jakichś większych animacji, a raczej rozgrywka polegałaby na klikaniu jakichś przycisków (np. klikasz przycisk "buduj farmę' i pokazuje się pasek postępu do zbudowania farmy) itp.

Jakby natomiast gra miała polegać na jakichś większych animacjach, to nie brałbym do tego Reacta - nie to, że nie można byłoby - bo za pomocą Reacta można byłoby niby animować divy czy elementy svg, albo triggerować też animacje CSS.

Tylko - po co? Wg mnie do takich typowych animacji pod grę jest wiele bardziej dopasowanych bibliotek (zależy też jakiego rodzaju grafikę chcesz mieć - 2D, 3D? Wektorowa? Rastrowa? itp.).

(jeszcze potrafię sobie wyobrazić sytuację rozbudowanej gry, w której do zrobienia różnego rodzaju okien dialogowych byłby użyty React ale już do planszy gry / obiektów na planszy bardziej adekwatna biblioteka. React ma swoje zastosowania i do jakichś skomplikowanych okienek w grze byłby pewnie ok, ale jakbym chciał zrobić np. planszę w 3D to użyłbym Three.js)

Generalnie mam prototyp gry w czystym JS, horror point'n'click z zagadkami z kilkoma poziomami.

Są zaawansowane animacje czy bardziej statyczne obiekty?

0

Tylko w tym czasie można napisać 3-4 inne apki, które rekruter sobie odpali, kliknie 2 razy i już wie co i jak działa.

To gry nie odpali, a 3-4 inne apki już tak? :-)

0

Mnie akurat zapamiętano dzięki grze w przeglądarce. Na dwóch rozmowach padło hasło w stylu: 'to pan od tej gry?'
Z obydwóch firm dostałem oferty :)
Generalnie tam gdzie jest dużo stricte programowania, a nie zabawy z HTML / CSS, potrafią docenić takie umiejętności: zrobił grę tym bardziej z biznesówką sobie poradzi.

0

Ps. Przy czym miałem w portfolio również apki w Angularze 1/2, żeby nie było że poszedłem z samą znajomością JS'a :)

0

No to trochę mnie zmotywowałeś. Jako, że przepiszę (i dokończę) ją w Reakcie to chociaż framework "z głowy".

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0