Bry,
Zabrałem się za pewien projekt mający na celu ugruntowanie paradygmatów programowania obiektowego, padło na temat jakim jest "symulator supermarketu".
Mamy klasę podstawową Produkt, oraz kilka klas pochodnych (np ProduktySpozywcze czy RTV) które będą dziedziczyły po po klasie podstawowej Produkt.
Jak to w markecie bywa, wyszukujemy interesujące nas produkty i wrzucamy je do koszyka.
Rozplanowałem to sobie tak, że klasa koszyk będzie zawierała dynamiczną tablicę wskaźników na obiekty typu Produkt (pytanie 1) oraz metodę dodaj do koszyka. Problem w tym, że nie bardzo wiem jak tę tablicę wypełnić. Chodzi o to by tablica zawierała wskaźniki na obiekty, które zostały dodane do koszyka. Wydaje mi się ze metoda dodaj do koszyka powinna jako argument przyjmować wskaźnik. (pytanie 2 i 3).
Pytanie 1: Czy w ten sposób będę mógł dodać do tablicy wskaźników wskaźniki na obiekty klas pochodnych?
Pytanie 2: Czy tak właśnie to powinno wyglądać? Jeśli tak to jakiego typu powinien być ten wskaźnik (argument)?
Pytanie 3: Jak optymalnie powinienem każdemu obiektowi stworzyć do niego wskaźnik, który będę w stanie przekazać do metody innej klasy?