Ustawienie obiektów w main i operator zasięgu w cpp

0

Mam w mainie następujący kod:

 
					Duzylotek kuponduzy;	
					kuponduzy.podaj_liczbe(6, "Duzy");
					while(kuponduzy.losowanie(6, 49)==false);	//jesli false to powtarza metode
					kuponduzy.sprawdzanie(6);		//ile_liczb

Teraz chcę go przerobić aby każdy nowy obiekt to był dodatkowy kupon (oczywiście w tym samym losowaniu). Czyli np. 5 kuponów przy jednym losowaniu.

Kombinowałem w ten sposób:

				for(int i=1; i<=wybor_kupon; i++)	
				{
					Duzylotek kuponduzy[i];	
					kuponduzy[i].podaj_liczbe(6, "Duzy");
					while(kuponduzy[**1**].losowanie(6, 49)==false);	//jesli false to powtarza metode
					kuponduzy[i].sprawdzanie(6);		//ile_liczb
				}	
 

i teraz w metodzie losowanie

 
				if(liczba[i]==los[j]) 
				{
					cout<<liczba[i]<<" ";	 
					wynik++;
				}

Czy teraz w ogóle przed los[j] jestem wstanie wstawić jakiś operator zasięgu tylko dla obiektu 1 - kuponduzy[1].

1

Skorzystaj z wektora:

#include <iostream>
#include <vector>
using namespace std;
 
class Duzylotek{
    public:
    
    Duzylotek(){
    	cout << "ctor" << endl;
    }
    
    ~Duzylotek(){
    	cout << "dtor" << endl;
    }
    
    void podajLiczbe(int liczba, string rodzaj){
 
    }
};
 
int main() {
    vector<Duzylotek *> kupony;
    int ileKuponow = 4;
    
    
    
    for(int i=0;i<ileKuponow; i++){
        kupony.push_back(new Duzylotek);
        kupony[i]->podajLiczbe(i+1,"Test");
        // I cała reszta kodu...
    }
    
    for(int i=0;i<ileKuponow; i++){
        delete(kupony[i]);
	kupony[i]=nullptr;
	}
    
    kupony.clear();
    return 0;
}
1

@spartanPAGE: ot i:

#include <iostream>
#include <vector>
using namespace std;
 
struct Duzylotek{
    Duzylotek(int li, string te) : liczba(li), tekst(te) {    }    
    int liczba;
    string tekst;
};
 
int main() {
    vector<Duzylotek> kupony;
    for(int i=0;i<5;i++){
        kupony.emplace_back(i+1,"Test");
        cout << kupony[i].liczba << ", " << kupony[i].tekst << endl;
    }
    return 0;
}

https://ideone.com/Jr9ldt

0

Dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc. Mimo to mało jeszcze rozumiem, szczególnie tych vectorów, widać jakie mam braki...

https://ideone.com/Z5su9X

Przesyłam tutaj kod jaki aktualnie ma napisany cały program....

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1