sprawdzanie, na co patrzy gracz

1

witam... tak jak w temacie jest napisane mam problem z jedną rzeczą... mam zapisane w pamięci wszystkie ściany (prostokąty) i chce wiedzieć na którą najechałem myszką(tryb budowy)
używam opengl'a mam kąt patrzenia i obsługę myszki... brakuje tylko tego wykrycia...

0

szczegół... proszę tylko o wzór albo o nazwę wzoru bo nie mam pojęcia jak się nazywa

0

Mnożysz odpowiednią figurę przez macierze, konwertujesz jej koordynaty na piksele okna i sprawdzasz czy środek ekranu mieści się wewnątrz tej figury.

0

Lepiej poczytaj sobie dokładniej na temat używania macierzy widoku, projekcji i świata w grafice komputerowej

0

thx

0

Pisząc w Unity wystarczy, że użyłbyś jednej metody, czyli WorldToScreenPoint :)

0

piszac w unreal engine zapewne tez jednej funkcji...

Rozrozniasz pojecie Silnik a bibloteka graficzna?

OpenGL nie jest silnikiem
Unity jest.

Wiec to jest oczywiscie ze unity ma takie funkcje (jak kazdy inny silnik)

0
fasadin napisał(a):

Rozrozniasz pojecie Silnik a bibloteka graficzna?
OpenGL nie jest silnikiem
Unity jest.

A pokaż mi gdzie napisałem, że Unity nie jest silnikiem, albo OpenGL jest silnikiem.

0

tylko co ma do tego akuratnie unity? Ja moge pewnie wymienic kilka srodowisk gdzie moze rownie dobrze uzyc jednej funkcji do tego... Unity ma sie do tego tematu jak...

0

dobra zrozumiałem... jak obrócę wszystko to wystarczy skorzystać z takiego fajnego twierdzenia, że jak z punktu w figurze poprowadzimy prostą to przetnie ona krawędzie tej figury nieparzystą ilość razy... coś tam machnę i będzie działać

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1