witam... tak jak w temacie jest napisane mam problem z jedną rzeczą... mam zapisane w pamięci wszystkie ściany (prostokąty) i chce wiedzieć na którą najechałem myszką(tryb budowy)
używam opengl'a mam kąt patrzenia i obsługę myszki... brakuje tylko tego wykrycia...
szczegół... proszę tylko o wzór albo o nazwę wzoru bo nie mam pojęcia jak się nazywa
Mnożysz odpowiednią figurę przez macierze, konwertujesz jej koordynaty na piksele okna i sprawdzasz czy środek ekranu mieści się wewnątrz tej figury.
Lepiej poczytaj sobie dokładniej na temat używania macierzy widoku, projekcji i świata w grafice komputerowej
thx
Pisząc w Unity wystarczy, że użyłbyś jednej metody, czyli WorldToScreenPoint :)
piszac w unreal engine zapewne tez jednej funkcji...
Rozrozniasz pojecie Silnik a bibloteka graficzna?
OpenGL nie jest silnikiem
Unity jest.
Wiec to jest oczywiscie ze unity ma takie funkcje (jak kazdy inny silnik)
fasadin napisał(a):
Rozrozniasz pojecie Silnik a bibloteka graficzna?
OpenGL nie jest silnikiem
Unity jest.
A pokaż mi gdzie napisałem, że Unity nie jest silnikiem, albo OpenGL jest silnikiem.
tylko co ma do tego akuratnie unity? Ja moge pewnie wymienic kilka srodowisk gdzie moze rownie dobrze uzyc jednej funkcji do tego... Unity ma sie do tego tematu jak...
dobra zrozumiałem... jak obrócę wszystko to wystarczy skorzystać z takiego fajnego twierdzenia, że jak z punktu w figurze poprowadzimy prostą to przetnie ona krawędzie tej figury nieparzystą ilość razy... coś tam machnę i będzie działać