Wpisywanie elementów do tablicy

0

Nie wiem za bardzo co napisać, żeby użytkownik mógł wprowadzić literę x, do konkretnej komórki. Na wejściu powinien podać Literę i cyfrę
stworzyłem już coś takiego

#include<iostream>
#include<iomanip>
using namespace std;



void lp(){
    for(int i=6; i> 0;i--)
    cout << i <<endl;
}
//*****************************************************************************
void pasek(){
    cout << "  --------------" << endl;
}
//*****************************************************************************
void cwiartka(){
    cout<<"    cw.4   cw.1  "<<endl;
}
//*****************************************************************************
void litery(){
    cout<<"   A B C  D E F"<<endl;
}
//*****************************************************************************
void cwiartka2(){
    cout<<"    cw.3   cw.2  "<<endl;
}
//*****************************************************************************
void rysowanie(char t1[][3],char t2[][3],char t3[][3], char t4[][3]){
    
    for( int i = 0; i < 3; i++ ) //nadanie wartosci
    for( int j = 0; j < 3; j++ ) // poczatkowych
    { // zeby sprawdzic
        t1[ i ][ j ] =' ';
        t2[ i ][ j ] =' ';
        t3[ i ][ j ] =' ';
        t4[ i ][ j ] =' ';
    }

    cwiartka();
    int lp=6;
    for( int i = 0; i < 3; i++ )
    {
         cout<<lp<<" |";
        for( int j = 0; j < 3; j++ )
             cout<< t4[ i ][ j ] << "|";
       
        for( int j = 0; j < 3; j++ )
             cout << "|" << t1[ i ][ j ];
       lp--;
        cout <<"|"<< endl;
    }
    pasek();
    for( int i = 0; i < 3; i++ )
    {
        cout<< lp<<" |";
        for( int j = 0; j < 3; j++ )
             cout<< t3[ i ][ j ] << "|";
       
        for( int j = 0; j < 3; j++ )
             cout << "|"<< t2[ i ][ j ];
        lp--;
        cout <<"|"<<endl;
    }
    litery();
    cwiartka2();

}
//*****************************************************************************


int main() {
    char t1[ 3 ][ 3 ], t2[ 3 ][ 3 ], t3[ 3 ][ 3 ], t4[ 3 ][ 3 ];
    char gracz='x';
    rysowanie(t1, t2, t3, t4);
 
    
}
0
char L;
int C;
cin>>L>>C;
// tu sprawdzasz zakres
t1[toupper(L)-'A'][C-1]='x';
0

Okej, ale gdy coś takiego zrobie, to co trzeba wykonać dalej, żeby nowy element np 'x' zapisał się do tablicy pod indeks A5

0
char L='A';
int C=5;
t1[toupper(L)-'A'][C-1]='x';

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1