Biblioteka allegro - niestabilność gry

0

Witam!
Zacząłem pisać grę korzystając z biblioteki allegro. Mam można powiedzieć porządny wstęp aby grę dalej rozwijać. Problem w tym, że jest ona niestabilna. Czasami działa przez kilka minut i nic się nie dzieje, a czasami zawiesza się już po kilku sekundach (ludzik, którym można chodzić staje w miejscu i nie ma mowy nim ruszyć, po chwili komunikat, że program nie odpowiada). Osobiście nie znalazłem, żadnego błędu w kodzie więc proszę was o pomoc.
Jest jeszcze jedno moje podejrzenie, ponieważ już po utworzeniu projektu zmieniłem jego nazwę - nazwę tę zmieniłem w każdym pliku utworzonym przez kompilator więc myślę, że to raczej nie jest rzecz, która powoduje zawieszanie się. Oto kod:

#include <allegro.h>
#include <cstdlib>
#include <ctime>

volatile long speed = 0;
void increment_speed()
{
    speed++;
}
END_OF_FUNCTION( increment_speed );
LOCK_VARIABLE( speed );
LOCK_FUNCTION( increment_speed );

void init() {
	int depth, res;
	allegro_init();
	depth = desktop_color_depth();
	if (depth == 0) depth = 32;
	set_color_depth(depth);
	res = set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0);
	if (res != 0) {
		allegro_message(allegro_error);
		exit(-1);
	}

	install_timer();
	install_keyboard();
	install_mouse();
	show_mouse(screen);
	unscare_mouse();
	
	install_timer();
	install_int_ex(increment_speed, BPS_TO_TIMER(100));
}


int main() {
	init();

	srand(time(0));

	int x = 250, y = 250, fr = 0, zm_pom1 = 0, zm_pom2 = 0;
	int mx = 0, my = 0, mb = 0;
	int xn, yn, punkty;

	BITMAP*bufor = NULL;
	bufor = create_bitmap(800,600);
	if( !bufor )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować bufora !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	}
	
	BITMAP*tlo = NULL;
	tlo = load_bmp("tlo.bmp",default_palette);
	if( !tlo )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować tlo !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	}
	
	BITMAP*l01 = NULL;
	l01 = load_bmp("l01.bmp",default_palette);
	if( !l01 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l01 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l02 = NULL;
	l02 = load_bmp("l02.bmp",default_palette);
	if( !l02 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l02 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l03 = NULL;
	l03 = load_bmp("l03.bmp",default_palette);
	if( !l03 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l03 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l04 = NULL;
	l04 = load_bmp("l04.bmp",default_palette);
	if( !l04 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l04 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l05 = NULL;
	l05 = load_bmp("l05.bmp",default_palette);
	if( !l05 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l05 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l06 = NULL;
	l06 = load_bmp("l06.bmp",default_palette);
	if( !l06 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l06 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l07 = NULL;
	l07 = load_bmp("l07.bmp",default_palette);
	if( !l07 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l07 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l08 = NULL;
	l08 = load_bmp("l08.bmp",default_palette);
	if( !l08 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l08 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l09 = NULL;
	l09 = load_bmp("l09.bmp",default_palette);
	if( !l09 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l09 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l10 = NULL;
	l10 = load_bmp("l10.bmp",default_palette);
	if( !l10 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l10 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l11 = NULL;
	l11 = load_bmp("l11.bmp",default_palette);
	if( !l11 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l11 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l12 = NULL;
	l12 = load_bmp("l12.bmp",default_palette);
	if( !l12 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l12 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l13 = NULL;
	l13 = load_bmp("l13.bmp",default_palette);
	if( !l13 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l13 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l14 = NULL;
	l14 = load_bmp("l14.bmp",default_palette);
	if( !l14 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l14 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l15 = NULL;
	l15 = load_bmp("l15.bmp",default_palette);
	if( !l15 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l15 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l16 = NULL;
	l16 = load_bmp("l16.bmp",default_palette);
	if( !l16 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l16 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l17 = NULL;
	l17 = load_bmp("l17.bmp",default_palette);
	if( !l17 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l17 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l18 = NULL;
	l18 = load_bmp("l18.bmp",default_palette);
	if( !l18 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l18 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l19 = NULL;
	l19 = load_bmp("l19.bmp",default_palette);
	if( !l19 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l19 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	BITMAP*l20 = NULL;
	l20 = load_bmp("l20.bmp",default_palette);
	if( !l20 )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować obrazka l20 !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	} 
	
	while (!key[KEY_ESC]) {
		blit(tlo,bufor,0,0,0,0,800,600);
		rect(bufor,2,2,797,562,makecol(0,0,200));
		mx = mouse_x;
		my = mouse_y;
		mb = mouse_b;
		while (speed > 0) {								//sterowanie ludzikiem
			if (key[KEY_LEFT]) x--;
			if (key[KEY_RIGHT]) x++;
			if (key[KEY_UP]) y--;
			if (key[KEY_DOWN]) y++;
			if (my>y+32 && mb == 1) y++;
			if (my<y+32 && mb == 1) y--;
			if (mx>x+14 && mb == 1) x++;
			if (mx<x+14 && mb == 1) x--;
			speed--;
			if (key[KEY_LEFT] || key[KEY_RIGHT] || key[KEY_UP] || key[KEY_DOWN] || mb == 1)fr++;
			if (fr > 99) fr = 0;
		}
		
		if (x<3) x = 3;								//ludzik ma nie wychodzić poza ekran
		if (x>770) x = 770;
		if (y<3) y = 3;
		if (y>495) y = 495;
		
		if (zm_pom1 == 0) {								//rysowanie punktów do zbierania
			xn = rand()%780+10;
			yn = rand()%545+10;
			zm_pom1 = 1;
		}
		circlefill(bufor,xn,yn,7,makecol(106,248,255));
		circle(bufor,xn,yn,7,makecol(227,255,34));
		circle(bufor,xn,yn,6,makecol(227,255,34));
		circlefill(bufor,xn,yn,1,makecol(255,0,0));
		if (abs(x+13-xn)<=20 && abs(y+33-yn)<=40) zm_pom1 = 0;	//zmiana położenia punktu po zebraniu
		
		if (fr<5) draw_sprite(bufor,l01,x,y);
		else if (fr>= 5 && fr<10) draw_sprite(bufor,l02,x,y);
		else if (fr>= 10 && fr<15) draw_sprite(bufor,l03,x,y);
		else if (fr>= 15 && fr<20) draw_sprite(bufor,l04,x,y);
		else if (fr>= 20 && fr<25) draw_sprite(bufor,l05,x,y);
		else if (fr>= 25 && fr<30) draw_sprite(bufor,l06,x,y);
		else if (fr>= 30 && fr<35) draw_sprite(bufor,l07,x,y);
		else if (fr>= 35 && fr<40) draw_sprite(bufor,l08,x,y);
		else if (fr>= 40 && fr<45) draw_sprite(bufor,l09,x,y);
		else if (fr>= 45 && fr<50) draw_sprite(bufor,l10,x,y);
		else if (fr>= 50 && fr<55) draw_sprite(bufor,l11,x,y);
		else if (fr>= 55 && fr<60) draw_sprite(bufor,l12,x,y);
		else if (fr>= 60 && fr<65) draw_sprite(bufor,l13,x,y);
		else if (fr>= 65 && fr<70) draw_sprite(bufor,l14,x,y);
		else if (fr>= 70 && fr<75) draw_sprite(bufor,l15,x,y);
		else if (fr>= 75 && fr<80) draw_sprite(bufor,l16,x,y);
		else if (fr>= 80 && fr<85) draw_sprite(bufor,l17,x,y);
		else if (fr>= 85 && fr<90) draw_sprite(bufor,l18,x,y);
		else if (fr>= 90 && fr<95) draw_sprite(bufor,l19,x,y);
		else if (fr>= 95 && fr<100) draw_sprite(bufor,l20,x,y);
		
		blit(bufor,screen,0,0,0,0,800,600);
		
	}
	
	remove_int( increment_speed );
	destroy_bitmap(l01);
	destroy_bitmap(l02);
	destroy_bitmap(l03);
	destroy_bitmap(l04);
	destroy_bitmap(l05);
	destroy_bitmap(l06);
	destroy_bitmap(l07);
	destroy_bitmap(l08);
	destroy_bitmap(l09);
	destroy_bitmap(l10);
	destroy_bitmap(l11);
	destroy_bitmap(l12);
	destroy_bitmap(l13);
	destroy_bitmap(l14);
	destroy_bitmap(l15);
	destroy_bitmap(l16);
	destroy_bitmap(l17);
	destroy_bitmap(l18);
	destroy_bitmap(l19);
	destroy_bitmap(l20);
	destroy_bitmap(bufor);
	clear_keybuf();
	return 0;
}
END_OF_MAIN()

Z góry dziękuję za odpowiedź.

0

Tak, program nagle przestaje działać i pojawia się Windowsowy komunikat "program nie odpowiada".

1

słyszałeś o tablicach i pętlach? Zamiast mieć zylion BITMAP *lxx powinieneś mieć tablicę BITMAP *bitmaps[IloscBitmap];
Do tego debugger w dłoń i sprawdź gdzie ci się program blokuje.

0

a mógłbyś mi proszę pokazać jak powinna wyglądać taka tablica z wskaźnikami na jakimś przykładzie, bo nie zabardzo wiem jak to powinno wyglądać (taka normalna tablica to oczywiście wiem co to jest)

0

to są podstawy programowania!

BITMAP *bitmaps[IloscBitmap];
for(int i=0; i<IloscBitmap; ++i) {
     char filename[256];
     sprintf(filename, "l%02d.bmp", i+1)
     bitmaps[i] = load_bmp(filename, default_palette);
     if( !bitmaps[i] ) {
            set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
            allegro_message( "nie mogę załadować obrazka \"l%02d.bmp\"!", i);
            allegro_exit();
            return 0;
        }
}

tak samo sprząta się te bitmapy tak samo powinieneś pozbyć się tej drabinki if-ów (zawsze jak widzę taką drabinkę to mam mordercze myśli).
Napisany kod powinien spełniać dwie podstawowe zasady: DRY (Don't Repeat Yourself) i KISS (Keep It Simple Stupid).

PS. Nie używam allegro, więc musiałem poszukać tego i owego i już wiem, czemu piszesz takiego koślawca. Czytasz kurs allegro pisany przez jakiegoś dzieciucha i kopiujesz od niego wszystkie błędy. Radzę poszukać czegoś lepszego, by nie wyrobić w sobie złych nawyków. Może ktoś ci tu podrzuci pożądanego linka.

0

Bardzo dziękuję za rady - to co napisałeś jest dość proste, ale po prostu się z tym nie spotkałem. Korzystam z kursu: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Allegro-4-x-C++/21 . Teraz wyjeżdżam, więc już nie zdążę tego wszystkiego poprawić, ale jak wrócę to poprawię i napiszę jaki jest efekt.

0

Przepraszam, że tak długo nie pisałem, ale tak jakoś wyszło. Zaleciłem się do twoich rad, ale to niestety nie pomogło. Program jak się zawieszał tak się dalej zawiesza. Próbowałem debuggerem, ale to mi nie wychodziło ponieważ jak już program się zawiesi to nie ma rady i nic już się nie da sprawdzić - trzeba zabić proces.
Bardzo proszę o pomoc. Po poprawkach wygląda to następująco:

#include <allegro.h>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <cstdio>

volatile long speed = 0;
void increment_speed()
{
    speed++;
}
END_OF_FUNCTION( increment_speed );
LOCK_VARIABLE( speed );
LOCK_FUNCTION( increment_speed );

void init() {
	int depth, res;
	allegro_init();
	depth = desktop_color_depth();
	if (depth == 0) depth = 32;
	set_color_depth(depth);
	res = set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0);
	if (res != 0) {
		allegro_message(allegro_error);
		exit(-1);
	}

	install_timer();
	install_keyboard();
	install_mouse();
	show_mouse(screen);
	unscare_mouse();
	
	install_timer();
	install_int_ex(increment_speed, BPS_TO_TIMER(100));
}


int main() {
	init();

	srand(time(0));

	int x = 250, y = 250, fr = 0, zm_pom1 = 0, zm_pom2 = 0;
	int mx = 0, my = 0, mb = 0;
	int xn, yn;

	BITMAP*bufor = NULL;
	bufor = create_bitmap(800,600);
	if( !bufor )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować bufora !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	}
	
	BITMAP*tlo = NULL;
	tlo = load_bmp("tlo.bmp",default_palette);
	if( !tlo )
	{
    	set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    	allegro_message( "nie mogę załadować tlo !" );
    	allegro_exit();
    	return 0;
	}
	
	BITMAP *bitmaps[20];
	for(int i=0; i<20; ++i) {
            char filename[256];
            sprintf(filename, "l%d.bmp", i+1);
            bitmaps[i] = load_bmp(filename, default_palette);
            if( !bitmaps[i] ) {
                set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
                allegro_message( "nie moge zaladować jednego z obrazkow!");
                allegro_exit();
                return 0;
            }
	}
	
	while (!key[KEY_ESC]) {
		blit(tlo,bufor,0,0,0,0,800,600);
		rect(bufor,2,2,797,562,makecol(0,0,200));
		mx = mouse_x;
		my = mouse_y;
		mb = mouse_b;
		while (speed > 0) {									//sterowanie ludzikiem
			if (key[KEY_LEFT]) x--;
			if (key[KEY_RIGHT]) x++;
			if (key[KEY_UP]) y--;
			if (key[KEY_DOWN]) y++;
			if (my>y+32 && mb == 1) y++;
			if (my<y+32 && mb == 1) y--;
			if (mx>x+14 && mb == 1) x++;
			if (mx<x+14 && mb == 1) x--;
			speed--;
			if (key[KEY_LEFT] || key[KEY_RIGHT] || key[KEY_UP] || key[KEY_DOWN] || mb == 1)fr++;
			if (fr > 99) fr = 0;
		}
		
		if (x<3) x = 3;								//ludzik ma nie wychodzić poza ekran
		if (x>770) x = 770;
		if (y<3) y = 3;
		if (y>495) y = 495;
		
		if (zm_pom1 == 0) {							//rysowanie punktów do zbierania
			xn = rand()%780+10;
			yn = rand()%545+10;
			zm_pom1 = 1;
		}
		circlefill(bufor,xn,yn,7,makecol(106,248,255));
		circle(bufor,xn,yn,7,makecol(227,255,34));
		circle(bufor,xn,yn,6,makecol(227,255,34));
		circlefill(bufor,xn,yn,1,makecol(255,0,0));
		if (abs(x+13-xn)<=20 && abs(y+33-yn)<=40) zm_pom1 = 0;	//zmiana położenia punktu po zebraniu
		
		if (fr<5) draw_sprite(bufor,bitmaps[0],x,y);				//animacja
		for (int i = 1, j = 5;i<20;i++, j+= 5)
			if (fr>=j && fr<j+5) draw_sprite(bufor,bitmaps[i],x,y);
		
		blit(bufor,screen,0,0,0,0,800,600);
		
	}
	
	remove_int( increment_speed );
	for (int i = 0;i<20;i++)
		destroy_bitmap(bitmaps[i]);
	destroy_bitmap(bufor);
	clear_keybuf();
	return 0;
}
END_OF_MAIN()
0

1.Programowanie zorientowane faraonowo jest ZŁE.
2.

install_int_ex(increment_speed, BPS_TO_TIMER(100));

Po co masz inkrementację zmiennej speed w timerze? Jaki w ogóle ma to sens?
3.

        for(int i=0; i<20; ++i) {
     char filename[256];
     sprintf(filename, "l%d.bmp", i+1);
     bitmaps[i] = load_bmp(filename, default_palette);
     if( !bitmaps[i] ) {
            set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
            allegro_message( "nie moge zaladować jednego z obrazkow!");
            allegro_exit();
            return 0;
        }
        }

Jak rozumiem, formatowanie kodu u Ciebie obejmuje jedynie niektóre fragmenty, a nie cały kod?
4.No po prostu winszuję nazywania zmiennych jako zm_pom1, nawet nie wiadomo czemu ta zmienna służy.
5.Nie mieszaj dwóch języków w kodzie: pisz jedynie po angielsku (wliczając w to ciągi znaków oraz przede wszystkim identyfikatory).

0

Dzięki za odpowiedź, ale niestety program dalej się zawiesza.

  1. Może to i nie ładnie, ale nie wydaje mi się, żeby to miało wpływ na zawieszanie.
  2. http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Allegro-4-x-C++/Timery/70 - brałem to z tej strony. To na pewno nie jest tego wina, bo to sprawdziłem - zakomentowałem wszystkie elementy timera i mimo, że wszystko dzieje się z zawrotną prędkością, program nadal się zawiesza. Przy okazji znalazłem mały błąd - dwa razy instalowałem timer. Niestety nie był on przyczyną zawieszania się.
  3. To się popsuło, przy kopiowaniu kodu na forum, bo musiałem ręczni poprzesuwać kilka rzeczy.
  4. zm_pom1 czyli zmienna pomocnicza nr 1 służy do sprawdzania czy mój ludzik jest w trakcie "zjadania" danego punktu (czyli czy ludzik zajmuje określoną część ekranu) czy nie
  5. Jestem początkujący - nie wiedziałem. To na pewno nie ma wpływu na pracę programu.

Bardzo proszę o dalsze sugestie.

0

Mam takich kilka propozycji:

  1. Stawiaj rowne wciecia, max 4 spacje.
  2. Nazywaj identyfikatory po angielsku, z glowa! (Jak nie mozesz wymyslec nazwy, to posiedziec i pol godziny az wymyslisz).
  3. Podziel kod na male logiczne czesci, juz nawet nie mowie o jakims OOP, po prostu zrob kilka funkcji. Niech kazda z funkcji robi dokladnie 1 rzecz.
  4. Poustawiaj breakpointy w miejsach, w ktorych program moze sie zawieszac.
  5. Jak do tej pory nie znajdziesz przyczyny problemu (w co niespecjalnie wierze), to wroc na forum z takim kodem, zeby przecietnie zdrowy psychicznie koder byl w stanie go przeczytac bez halucynacji i mysli samobojczych.
0

Wydaje mi się, że znalazłem miejsce gdzie jest błąd. Tylko nie wiem dokładnie gdzie on jest.

Proszę spójrzcie na ten kod. Tu gdzieś jest błąd:

if (zm_pom1 == 0) {										//rysowanie punktów do zbierania
    xn = rand()%780+10;
    yn = rand()%545+10;
    zm_pom1 = 1;
}
circlefill(bufor,xn,yn,7,makecol(106,248,255));
circle(bufor,xn,yn,7,makecol(227,255,34));
circle(bufor,xn,yn,6,makecol(227,255,34));
circlefill(bufor,xn,yn,1,makecol(255,0,0));
if (abs(x+13-xn)<=20 && abs(y+33-yn)<=40) zm_pom1 = 0;		//zmiana położenia punktu po zebraniu
		
if (fr<5) draw_sprite(bufor,bitmaps[0],x,y);                                        //animacja
for (int i = 1, j = 5;i<20;i++, j+= 5)
    if (fr>=j && fr<j+5) draw_sprite(bufor,bitmaps[i],x,y);

Ponieważ gdy zrobię coś takiego:

/*
if (zm_pom1 == 0) {										//rysowanie punktów do zbierania
    xn = rand()%780+10;
    yn = rand()%545+10;
    zm_pom1 = 1;
}
circlefill(bufor,xn,yn,7,makecol(106,248,255));
circle(bufor,xn,yn,7,makecol(227,255,34));
circle(bufor,xn,yn,6,makecol(227,255,34));
circlefill(bufor,xn,yn,1,makecol(255,0,0));
if (abs(x+13-xn)<=20 && abs(y+33-yn)<=40) zm_pom1 = 0;		//zmiana położenia punktu po zebraniu
		
if (fr<5) draw_sprite(bufor,bitmaps[0],x,y);                                //animacja
for (int i = 1, j = 5;i<20;i++, j+= 5)
    if (fr>=j && fr<j+5) draw_sprite(bufor,bitmaps[i],x,y); */
		
masked_blit(bitmaps[0],bufor,0,0,x,y,bitmaps[0]->w,bitmaps[0]->h);

To wtedy się nie zawiesza.

Dziwne jest jedynie to, że aby program się nie zawieszał należy zakomentować wszystko to co ja zakomentowałem. Jeśli usunę tylko animację lub tylko pojawiające się punkty to program nadal się zawiesza.

Bardzo proszę o pomoc.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1