Kodowanie znaków w konsoli

0

Piszę program, który będzie działał pod Windowsem i Linuksem w c++, w użyciem kompilatora minGW. Z tego powodu chciałem zrobić funkcję wykrywającą kodowanie danej konsoli i konwertowanie tekstu by polskie znaki wyświetlały się poprawnie / nie wyświetlały ogonków.

Pod Windowsem znalazłem bibliotekę locale, która umożliwia wykrycie i zmianę kodowania, ale działa ona tylko wraz z Visual-c++. Zna ktoś może alternatywę na minGW?

0

Z podanego linku wyłuskałem najlepsze dla mnie rozwiązanie, czyli setlocale(LC_ALL, "Polish");, ale niestety pod cygwinem nadal lecą krzaki.

0

ja myślę, że "funkcja wykrywająca" nie jest potrzebna, że wystarczy jakiś

#ifdef WIN32

jeśli już będziesz mieć dwa rozwiązania działające w różnych systemach.

0
Azarien napisał(a):

ja myślę, że "funkcja wykrywająca" nie jest potrzebna, że wystarczy jakiś

#ifdef WIN32

jeśli już będziesz mieć dwa rozwiązania działające w różnych systemach.

No tak, miałem na myśli makra. Tak na szybko zrobiłem test jak to wygląda z tym cygwinem, ale on identyfikuje się jako windows.

 #ifdef WIN32
#define SYS 1
#else
#define SYS 2
#endif

user image

1 przed "test" to to czego szukamy, reszta to śmieci. Przepraszam, że nie skasowałem.

Muszę postawić jakąś maszynę wirtualną do szybkich testów.

BTW Dlaczego obrazy się nie wstawiają?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1