STL - vector vs. queue

0

Witam

Borykam się z następującym problemem: pracując na sekwencji video potrzebuję okno przesuwne( bufor ), który będzie zawierał np. 200 kolejnych ramek. Z każdą kolejną ramką będzie ona dodawana do bufora, a najstarsza będzie w tym samym momencie z niego usuwana. I w sumie to można by było zrealizować za pomocą kolejki, jednak podczas tych operacji potrzebuję dostęp do każdego elementu w tym buforze w celu dalszych, koniecznych obliczeń. Tutaj znowu przydałby się vector, ale pracując tylko na nim, zupełnie nieopłacalnym by było ciągłe kopiowanie przy usuwaniu najstarszego elementu.

Może jakoś inaczej da się rozwiązać ten problem?

Proszę o jakieś wskazówki.

0

Ale potrzebujesz dostępu do dowolnego elementu?

0

Tak, do dowolnego elementu, ściślej mówiąc - każdego, bo na ich podstawie będę modelował tło.

0

Nie zrozumiałeś pytania od @Shalom. Może inaczej spytam. Czy da się przerobić/dostosować wszystkie twoje algorytmy (pracujące na tym kontenerze) tak aby dostęp zawsze był sekwencyjny?

0

A rozumiem, chodziło o to czy dostęp ma być sekwencyjny czy..wybiórczy? Lepiej, żeby nie był sekwencyjny, ale jeśli nie będzie takiej możliwości to będę dostosowywał resztę do sekwencyjnego.

1

W takim razie queue a nawet list będą lepsze. O ile dostosowywanie nie będzie polegało na tym że aby znaleźć element numer X popijasz X-1 od początku :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1