Znikanie tylko określonych obiektów

0

Witam, Od razu podam przykład:

main (){

int a=1;

do{

cout<<" **** \n";
cout<<" **** \n";

Sleep(100);
system("cls");
Sleep(100);

cout<<" * * \n";
cout<<" **** \n";

Sleep(100);
system("cls");
Sleep(100);

}while (a==1);

A więc chcę by przez cały czas w konsoli co 0,1 sekundy znikaly i wyswietlaly sie tylko 2 z 4 gwiazdek w 1 wierszu a drugi ma caly czas byc taki sam na ekranie. Ten program, który podaję sprawia, że na ułamek sekundy znika cały tekst by pojawił się nowy ze zmianami, znowu znika caly i pojawia się pierwotny. Jak to zrobić by petla wykonywala sie odnosnie tylko tych 2 gwiazdek w 1 wierszu, ktore maja znikac?

0

Wywalić system("cls"); użyć funkcji ala GotoXY.

0

nie mogę znalezć odpowiedzi jak uzyć goto xy w devcpp. Ciągle wyskakują błędy ;/

0

Jeśli chodzi animacje w windowsowej konsoli to zazwyczaj polecam WriteConsoleOutputCharacter która świetnie się nadaje do tego celu:

#include <windows.h>

typedef char Screen[16];

void ScreenOut(const Screen &screen)
{
    static const HANDLE hConsole = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);

    COORD pos = { 0, 0 };
    DWORD num_written;

    WriteConsoleOutputCharacterA(hConsole, screen, sizeof(Screen), pos, &num_written);
}

int main()
{
    const unsigned SCREEN_COUNT = 2;

    const Screen screens[SCREEN_COUNT] = {
        "  * * \n"
        " **** \n",

        " **** \n"
        " **** \n"
    };

    for (int i = 0; ; i = (i + 1) % SCREEN_COUNT) {
        ScreenOut(screens[i]);
        Sleep(100);
    }
}

Niesprawdzone.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1