Witam!
Jakiś czas temu zacząłem na poważnie interesować się programowaniem, ponieważ chcę w przyszłości chcę się tym zajmować. Jak na razie jestem po technikum o profilu informatycznym, w którym poznałem podstawy takich języków jak: Pascal, Delphi, C++, Java. Nie ukrywam, że najbardziej przypadł mi do gustu C++ i to w tym języku chcę rozwijać swoją wiedzę. Niestety na dzień dzisiejszy konsolowe aplikacje nie są zbyt popularne dlatego ze środowiska Dev-C++ przeszedłem na Microsoft Visual C++ 2010 Express.
Pracowałem w już w C++ Builder 6 i mam małe doświadczenie w tej sprawie, jednak nudne dla mnie jest tworzenie programów do obliczania działań i chciałbym zacząć wykonywać operację związane z systemem. I tu mam dwa pytania do Was.
-
Chcę zacząć używać środowiska graficznego, głównie do tworzenia prostych (jak na razie) gier np. pacman, tetris, statki. Jaka biblioteka graficzna byłaby najlepsza i jakiej najlepiej zacząć się uczyć. Wydaje mi się, że biblioteka Allegro jest trochę przestarzała (jak się mylę to proszę poprawić). Zastanawiałem się na OpenGL, Directx lub Qt (ona chyba jest bardziej pod aplikacje mobilne). Nie mam żadnego doświadczenia z bibliotekami graficznymi dlatego proszę Was o radę.
-
Jak wygląda sprawa z operacjami na systemie operacyjnym w C++ ? Mam na myśli np. komendy dzięki, której będę mógł odczytać np. podzespoły komputera, zainstalowane programy czy też temperatury podzespołów. Chciałbym powiększyć swoją wiedzę o te opcję, ponieważ wydaje mi się, że przyda mi się to w przyszłości. Domyślam się, że to nie będzie jedna linijka kodu i trzeba będzie zainstalować kolejną bibliotekę typu Utilities. Dobrze myślę ?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam,
GrafiS