Algorytm flood fill (saper)

0

Mam pewien problem otóż piszę sobie sapera w c++.Do odsłaniania pustych pól sąsiadujących z klikniętym pustym chcę użyć algorytmu Flood Fill z Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Flood_fill
Mam problem rekurencją a właściwie z zwracaniem do funkcji.Zwraca ona w nieskoność i powaoduje zwieche programu.

Oto kod:

void sprawdz_czy_puste(int x,int y,int zam,int now)
{

    if (liczby_bomb[(x/40)][(y/40)]==zam)
    {
       map[x/40][y/40]=now;
       sprawdz_czy_puste((x/40)+1,(y/40),zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste((x/40)-1,(y/40),zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste((x/40),(y/40)+1,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste((x/40),(y/40)-1,zam,now) ;
    }
    else  return ;

}

code>
x,y-współrzędne pola
zam-wartość która ma być zmieniana
now-nowa wartość
map[][]-mapa kafelkowa

Czekam na odpowiedzi.

1

Co to jest to /40? czymkolwiek by nie było, to ma go nie być.

Dostajesz x. dzielisz go przez 40, i wywołujesz funkcję rekurencyjnie. Tam dzielisz przez 40 i wywołujesz rekurencyjnie. tam dzielisz przez 40...
Po jednej-dwóch rekurencjach masz już tak naprawdę 0.

Jeśli to jakaś konwersja współrzędnych ekranowych na kratki planszy do gry, to też ma tego nie być. Dana funkcja powinna operować albo na jednych wartościach, albo na drugich. Ta akurat na współrzędnych „planszowych”. Konwersję rób gdzieś wcześniej.

0

jeśli kiedyś będziesz miał problem z rekurencją to polecam wstawić w pierwszej linii funkcji jakiegos printfa z parametrami i czekaniem na wciesniecie klawisza, po to zeby przesledzic czy dzieje sie dokladnie to czego oczekujesz. najlepiej byloby do tego uzyc debugera, ale w Code::Blocks i zabytku Dev-C++ bardzo ciężko się go ustawia (tutaj produkty MS i Borlanda sprawują się 100x lepiej - innych nie znam więc się nie wypowiadam).

0

Za radą krwq dodałem wypisywanie parametrów.
Zmienia się tylko pierwszy parametr 3 razy i potem od nowa
np.
118 56 0 6 319 215 0 6
119 56 0 6 320 215 0 6
120 56 0 6 321 215 0 6
118 56 0 6 319 215 0 6
119 56 0 6 320 215 0 6
120 56 0 6 321 215 0 6
118 56 0 6 319 215 0 6
119 56 0 6 320 215 0 6
120 56 0 6 321 215 0 6

0

ale zupełnie zignorowałeś radę Azariena. Czy Twoja plansza ma rozmiary 321x215?

void sprawdz_czy_puste_mysz(int x, int y, int zam, int now)
{
  sprawdz_czy_puste(x/40,y/40,zam,now);
}
void sprawdz_czy_puste(int x,int y,int zam,int now)
{
    if (/*tutaj sprawdz czy x,y nie są poza rozmiarem planszy tj np. 10x10 (chodzi o rozmiar ilosc kafelek x ilosc kafelek)*/)
      return
    if (liczby_bomb[x][y]==zam)
    {
       map[x][y]=now;
       sprawdz_czy_puste(x+1,y,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x-1,y,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x,y+1,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x,y-1,zam,now) ;
    }
    // else  return ; to nic nie robi

}

po kliknieciu na plansze powinienes wywolac funkcje: sprawdz_czy_puste_mysz, ktora przyjmuje wspolrzedne myszy i tam w niej sobie przeliczyc na wspolrzedne planszy (w zasadzie do tego powinna byc osobna funkcja)

0

Plansza to 440x440

0
void sprawdz_czy_puste(int x,int y,int zam,int now)
{
    std::cout<<x<<" "<<y<<" "<<zam<<" "<<now<<std::endl;
    //readkey();
    if (x<0&x>10&y<0&y>10) /*return false*/;
    if (liczby_bomb[x][y]==zam&&odsloniete[x][y]==false)
    {
       map[x][y]=now;
       odsloniete[x][y]=true;

       sprawdz_czy_puste(x+1,y,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x-1,y,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x,y+1,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x,y-1,zam,now) ;
    }

}
void sprawdz_czy_puste_mysz(int x, int y, int zam, int now)
{
  sprawdz_czy_puste(x/40,y/40,zam,now);
} 

Po kliknięciu w puste pole http://kompilacja.saper.patrz.pl

0

Uporałem się w SPACJA końcu
kod jak by był komuś przydatny

bool odsloniete[11][11];
//wypisywanie sąsiednich zer
void sprawdz_czy_puste(int x,int y,int zam,int now)
{
    if (x>0&x<10&y>0&y<10)
    {
       if (liczby_bomb[x][y]==zam&&odsloniete[x][y]==false)
        {
           map[x][y]=now;
           odsloniete[x][y]=true;
           sprawdz_czy_puste(x+1,y,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x-1,y,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x,y+1,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x,y-1,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x-1,y-1,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x+1,y-1,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x+1,y+1,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x-1,y+1,zam,now) ;
         }
         else
         {
          switch (liczby_bomb[x][y])
           {
             case 1:
               {
                  map[x][y]=4;
                  break;
               }
             case 2:
               {
                   map[x][y]=2;
                   break;
               }
             case 3:
               {
                   map[x][y]=5;
                   break;
               }
             case 4:
               {
                   map[x][y]=7;
                   break;
               }
           }
         }

    }
}

Dzięki za pomoc

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0