vbo opengl

0

textury tga, jak je ładować do vbo, jak w ogóle je czytać;] prosiłbym o podpowiedzi, mogą być w formie linków, przejrzałem tyle tego swego czasu, że w tej chwili nawet ciężko mi dojść co jest warte uwagi i pogubiłem się mocno w tych linkach

chodzi mi również o to, czy do tekstur trzeba ustawiać materiały, bo jeżeli tak to za pewne trzeba każdego mesha oddzielić od reszty i nie ma możliwości czytania sobie wszystkiego na raz do jednej tablicy, a trzeba to porozdzielać, żeby dla każdego mesha ustawić dany materiał, wgl to nie wiem jak się daje materiał, czy właśnie trzeba dać na każdy mesh inny, czy można się posługiwać współrzędnymi textur do nadania materiału

0

Nie pamiętam dokładnie, ale materiał to chyba tekstura + różnorakie ustawienia, np oświetlenie. CHYBA.

Jedna tekstura może pokrywać wiele wielokątów i możesz te wielokąty pokryć teksturą hurtowo podajc przy każdym wierzchołku oprócz (x, y, z) także pozycje (u, v) w teksturze.

0

No to lecimy łopatologicznie:)

textury tga, jak je ładować do vbo, jak w ogóle je czytać;]

Przede wszystkim do VBO nie ładuje się tekstur, tylko texcoordy. Tekstura na dysku to nic innego jak obrazek w jakimś tam formacie.
Ładowanie takiego obrazka z dysku można napisać samemu, albo można skorzystać z gotowej biblioteki (Free Image, DevIL). Polecam drugi sposób.

prosiłbym o podpowiedzi, mogą być w formie linków, przejrzałem tyle tego swego czasu, że w tej chwili nawet ciężko mi dojść
co jest warte uwagi i pogubiłem się mocno w tych linkach

Ale podpowiedzi do obsługi tekstur czy obsługi VBO?
Tutaj masz sprawdzony przeze mnie (przykład pierwszy) sposób pracy z VBO: http://www.opengl.org/wiki/VBO_-_just_examples
Zwróć uwage że są tam dwa przykłady. Jeśli dysponujesz OpenGL-em > 3.0 to zadziała tylko drugi.
W zamieszczonych tam przykładach #define oddziela ci preprocessing do samego renderingu VBO.

chodzi mi również o to, czy do tekstur trzeba ustawiać materiały, bo jeżeli tak to za pewne trzeba każdego mesha
oddzielić od reszty i nie ma możliwości czytania sobie wszystkiego na raz do jednej tablicy, a trzeba to porozdzielać, żeby dla
każdego mesha ustawić dany materiał, wgl to nie wiem jak się daje materiał, czy właśnie trzeba dać na każdy mesh inny,
czy można się posługiwać współrzędnymi textur do nadania materiału

Strasznie plączesz. Materiał to materiał, a tekstura to tekstura. Geometrie modelu (lub jej część) można pokryć teksturą i/lub materiałem.
Za każdą z tych czynności odpowiadają różne wywołania OpenGL-a. A z tą tablicą to już zupełnie nie wiem o co ci chodzi:/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1