Struktura do przechowywania wskazników na elementy Bdrzewa

0

Witam mam do napisania projekt polegający na implementacji Bdrzewa z użyciem wszystkim możliwości biblioteki standardowej c++. I teraz zastanawiam się bo każdy element mojego drzewa zawiera do 4 wartości danego typu i może zawierać maksymalnie do 5 wskaźników na dzieci. Jak na razie wymyśliłem żeby obydwie te dwie rzeczy w rzucić w osobne listy, ale może ktoś ma lepszy pomysł jakieś mapy czy coś? Czekam na propozycje bo wydaje mi się że można to lepiej wymyślić niż te listy.

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

0

Stosowanie w implementacji B-drzewa gotowych kontenerów z STL-a jest trochę bezcelowe. Użyj po prostu zwykłych tablic o stałym rozmiarze lub np. boost::array (na upartego można użyć vectora). Lista w tym wypadku jest zupełnie bez sensu, powoduje za duży narzut. Skup się na używaniu algorytmów z STL-a i dodatkowo rozszerz swoją klasę o iteratory (żeby było, że rozumiesz STL).

0
Zjarek napisał(a)

Stosowanie w implementacji B-drzewa gotowych kontenerów z STL-a jest trochę bezcelowe. Użyj po prostu zwykłych tablic o stałym rozmiarze lub np. boost::array

spójrz:

ganjaghost napisał(a)

Witam mam do napisania projekt polegający na implementacji Bdrzewa** z użyciem wszystkim możliwości biblioteki standardowej c++**

Skoro autor twierdzi że pisze program wykorzystując możliwości biblioteki standardowej to chyba polecanie boost'a czy czegoś innego nie zgodnego z założeniem autora jest po prostu nietrafną odpowiedzią.

0

zgadzam się z przemówcą, aczkolwiek zastanawiam się co było by bardziej wydajne w tym przypadku tablica( oczywiscie wskaźników ) czy jakiś sprytny kontener z biblioteki standartowej

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1