Skoki w c Jak się zabrać

0

Siemka!
Jak się zabrać za skoki narciarskie w C? Zaczałem pisać już je z Allegro ale troche do nieczego to wychodzi bo nie wiem w jaki sposób rozpoznać że już dotyka skoczek podłoża, może Wy macie jakieś pomysły w jaki sposób obliczyć gdzie skoczek powinien wylądować oraz w jaki sposób poznać że już dotyka "śniegu"? W allegro robie to tak że mam ludka który sobie stoi w miejscu a pod nim leci sobie tło które jest innym obrazkiem, może macie jakieś propozycje dotyczące biblioteki graficznej może, jakieś ogolne sugestie?
Z góry dzięki za odpowiedzi !

0

Nie wiem, spróbuj stworzyć coś w stylu paraboli oznaczającej podłoże, a na nartach zrób pkt.

Nigdy nie tworzyłem gier, ale tak to sobie można wyobrazić

To są 2D skoki?

0

W grach to się robi nieco inaczej. Ograniczasz obiekt np okręgiem lub prostokątem. Okręgi się tworzy zwykle gdy masz dwa obiekty okrągłe np w bilardzie, sprawdzasz czy odgległość między tymi dwoma obiektami jest mniejsza niż suma ich promieni, jeżeli tak,to masz zderzenie wtedy musisz cofnąć ruch jedną klatkę wcześniej i sprawdzić jeszcze raz dla mniejszego postępu (robi się to po to, żeby spradzić przy zderzeniach z którym obiektem zderzył się najpierw).

Twojego skoczka ograniczyłbym prostokątem i sprawdzał czy lewy dolny róg przekroczył granicę krzywej. Jako krzywą wybrałbym cosinusa. Dla 0 jest pkt najwyższy, a dla PI najniższy, a potem płaskie lądowanie. Tak więc sprawdzasz warunek:

if(skoczek.y <= cos(x)) fall();

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1