Opengl - rotatef

Odpowiedz Nowy wątek
2011-09-05 12:26
newone
0

Witam, jestem dość początkującą osobą w opengl'u i mam za pewne banalne pytanie, jak wyłączyć rotacje dla niektórych obiektów, bo jak korzystam z rotacji to obraca mi się wszystko, a na przykład jakbym chciał stworzyć jakieś menu to nie jestem wstanie ustawić go nieustannie przed moimi oczyma, obraca się z resztą;]

Pozostało 580 znaków

2011-09-05 12:35
0

Używaj stosu macierzy dla każdego renderowanego obiektu/grupy obiektów.

glPushMatrix() - wstawia na stos następną macierz będącą kopią tej niżej
glPopMatrix() - usuwa aktualną macierz ze stosu i przywraca tą sprzed glPushMatrix()
Trzeba jednak pamiętać o tym, że każda spushowana macierz musi być spopowana, tzn. po każdej klatce żeby stos był pusty, tyle ile było wywołań Push ma być wywołań Pop.

Możesz też ręcznie po narysowaniu obrócić macierz z powrotem w drugą stronę.

Pozostało 580 znaków

2011-09-05 12:46
newone
0

Dzięki wielkie stos działa jak należy;]

Pozostało 580 znaków

2011-09-05 14:00
0

obracanie i przesuwanie pojedynczym przedmiotem w OpenGL-u realizuje się poprzez obracanie i przesuwanie świata w przeciwną stronę w odwrotnej kolejności. :-)

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0