OpenGl - kursor

0

OK zadanie niby łatwe:

chce przeliczyć położenie kursora [systemowego] na połozenie mojego kursora p rzestrzeni gl [powiedzmy x,y,-10.0f]
udało mi sie to zrobic i wszystko działało ok ale
przy zmianaie rozmiau okna + glViewport(0,0,szer,wys); wszystko sie psuje potrzebuje jakiegos sprytnijeszcego algorytmu bo aplikacja nie moze działać tylko na pełnym ekranie.
Jakies rady?

PS za rady w strylu "www.google.pl" serdecznie dziekuje

0

a jak robiłeś? korzystales z gluUnProject() ?

0

"gluUnProject()".. nie nawet nie wiem co to jest! :/
punkt odpowiadający z kursor rysowałem glVertex2f(x,y);
a x i y liczyłem na piechote.. masz jakąs rade?

0

jezeli liczyles na piechote z dobrych wzorkow to powinno dzialac. Skoro nie dziala, to sprawdz gluunproject() - w manualu jest razem ze wzorkiem. Mysle, ze ta funkcja powinna zalatwiac sprawe ;)

0

Dzieki :] to to
i jeszcze ciekawy art na temat tej funkcji:
</url>http://nehe.gamedev.net/data/articles/article.asp?article=13<url></url>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1