OpenGl obcinanie

0

Dzień dobry.

Mam taki mały problemik.Tworze sobie jakiś tam obiekt(w sensie rzeczy) z prymitywów i chcę aby tylko jeden z obiektów był obcięty za pomocą płaszczyzny obcinającej.Wygląda to tak w jednej metodzie pomiędzy

 glBegin(GL_TRIANGLE_FAN);  glEnd(); 

tworze jakąś tam bryłę a w drugiej metodzie inną i chciałbym tylko jedną z tych brył obciąć a obcina mi w całym obszarze renderingu.Da się coś takiego zrobić?? Czy jest jakiś inny sposób.Wykładowca kazał na razie ręcznie tworzyć obiekty dopiero potem można jakiś program wykorzystać.Z góry dzięki.

0

Zmiana sposobu obcinania pomiędzy wyświetlaniami (tzn poza glBegin/ glEnd) nie zadziała?

0

Właśnie jak wstawię to po za glBegin(); glEnd(); to obcina w całym obszarze a nie tylko jedną figurę.W tym problem.A gdy jest w miejscu gdzie definiuje obiekt to nie dzieje się nic.

1

Pomiędzy glBegin a glEnd na pewno nie możesz tego wstawić. Poczytaj w dokumentacji, które metody możesz wstawić pomiędzy te funkcje. Mi chodziło o ustawienie sposobu wyświetlania dwa razy, przed oboma blokami glBegin/ glEnd.

0

Zadziałało.Ustawiłem tryb wyświetlania tak jak mówisz i git.Dziękuje za podpowiedź.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1