Jak w temacie ;) .
Będę pisał w Dev-C++,
W porównaniu do Windowsa 1.0 elementy kompozycji mają mieć pulpit z programami,pasek zadań z menu Start itp.
Najpierw opanuj jakąś bibliotekę do rysowania 2D, potem o takich zabawkach pomyśl. NP. Allegro, SDL
i zmień Deva na Code::Blocksa, nie słuchaj nauczycieli w szkołach!
Jeżeli to ma działać w DOSie to musisz to raczej sam rysować i opanować programowanie karty graficznej. Albo dorwać jakąś bibliotekę do DOSa.
Dev-C++ jest środowiskiem z wbudowanym kompilatorem dla Windowsa.
Jeśli chcesz pisać pod DOS-a, potrzebujesz dla niego kompilatora, ze wciąż wspieranych masz do wyboru DJGPP (to jest port gcc, czyli to co masz w devc++) oraz Open Watcom (kiedyś baardzo popularny kompilator, swego czasu wszystkie gry pisano pod nim). Jakichś starych nie bierz, po co się męczyć jak możesz mieć pełne C++ zgodne z dzisiejszymi standardami.
Do wszelkich multimediów (grafika, mysz, dźwięk) będziesz potrzebował bibliotek albo bezpośrednio odwołujesz się od sprzętu. Kiedyś Allegro wspierało DOS-a, nie wiem czy najnowsza wersja też.
Kiedyś dawno temu, gdy jeszcze Bajtek wychodził, można było spotkać biblioteki graficzne dla DOSa. Mozna też rysować samemu co nie jest w końcu takie trudne.
Dzięki.
PS:Wie ktoś jak zrobić menadżer plików i notatnik w C++(Szukałem porad,ale ich nie znalazłem)...
Notatnik znaczy okienko? Coś jak Windowsowy?
BTW. Pytasz o takie rzeczy, a chcesz pisać nakładkę dla DOS?
Tak.
Musisz sam sobie to wszytko napisać, narysować... Z Twoich wypowiedzi jasno wynika, że porywasz się z motyką na słońce...