Witajcie,
mam mały problem natury projektowej. Mam do zrobienia zadanie polegające na stworzeniu gry w statki na planszy 10x10. Ma to byc zrobione przy wykorzystaniu szablonów c++. Mam stworzyć klasę, której obiektem będą statki oraz szablon, przy wykorzystaniu którego będzie możliwe otrzymanie klas
-
- której obiektem będzie plansza statków
-
- której obiektem będzie plansza zawierająca oddane strzały
Próbowałem to zaprojektować na kilka sposobów, ale nie wiem przede wszystkim jakimi typami konkretyzować ten szablon, żeby otrzymać powyższe 2 klasy (domyślam się, że jednym z nich będzie statek, chociaż pewności nie mam, bo może to być też pole planszy albo trafienie) - jest to dla mnie problem, ponieważ w zależności od typu konkretyzującego będzie on miał różną budowę, a więc zawierał różne pola. Nie potrafię tego rozgryźć, dlatego będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
- której obiektem będzie plansza zawierająca oddane strzały
Pozdrawiam
lukusm