Gra OpenGL/C++ zliczanie kliknięć keya

0

Witam serdecznie,
prace nad grą znacznie się posuneły, mam jednak kolejny problem.
chodzi mi o zliczanie elementów. Na stworzonym ogródku chce umieszczać warzywa (elementy) i zliczać je. Marchewka + - 9 ; ogórek +-6. Zliczanie ma następować po kliknięciu przycisku.
Stworzyłem zmienną int wynik=0; w której chce obliczać to taK:

if (key==49 ) // klawisz 1
            wynik+=6;
            {
            if (sprawdz[strzalkax][strzalkay]==0)
            {
               poziom=strzalkax;
               pion=strzalkay;
               wysokoscdrzewo[poziom][pion]=0.15;

wywwołuje to tak:

void main()
{
   int argc=1;
   char *nazwa="Ogrodek";
   glutInit(&argc, &nazwa);
   glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE|GLUT_DEPTH);
   glutInitWindowSize(800,600);
   glutCreateWindow("ZADBAJ O SWOJ OGRODEK");
   glutFullScreen();
   // Ustawienie funkcji obsługującej wciśnięcie klawisza
   glutKeyboardFunc(keyboard);
   // Ustawienie funkcji obsługującej wciśnięcie klawiszy specjalnych
   glutSpecialFunc(special);
      // Ustawienie funkcji obsługującej odświeżanie okna
   glutDisplayFunc(display);
   // inicjalizacja i ustawienia
   init();
   cout<<wynik;
   //  puszczenie openGL w ruch
   glutMainLoop(); 

i tak stanąłem, może ktoś mi pomoże :)

0

może ktoś mi pomorze
Tak, ja Pomorze.
Zainteresuj się glutMouseFunc().

0

Ja nie chcę wykorzystywać do tego myszki, wszytko musi być na klawiaturze, to wszytko mam w funkcji 'keyboard'

0

No ok, mój dziwny błąd.
Więc chodzi mi o to w jaki sposób zadeklarować podliczanie punktów po kliknięciu klawiszem na klawiaturze. W ten sposób który pokazałem wyżej niestety nie działa. PROSZĘ O POMOC!!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1