Długość wektora

0

Witajcie, dostałem jako prace domową napisać program, w którym należy:

  • utworzyc STRUKTURE PUNKT o polach x i y
  • utworzyc KLASE WEKTOR zawierajaca dwa pola - typu punkt
  • w klasie wektor dopisac metode - ktora na ekran wyswietli informacje DLUGOSC WEKTORA
  • utworzyc obiekt o nazwie linia1 i przypisac mu wartosci oraz obliczyc dlugosc

Samemu udało mi się zrobić takie coś, lecz pani prof. stwierdziła, że generalnie jest to źle.
Bardzo proszę o pomoc.

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <math.h>
using namespace std;
struct punkt
 {    
  int x;
  int y;
 };

class wektor
 {
  public:
  punkt pole1;
  punkt pole2;
  int wynik;
  int x;
  int y;

              
  void zapisz(int xx,int yy);
  void wypisz()
   {
    cout<<"Dlugosc wektora:"<<(sqrt((x*x)+(y*y)))<<endl;
   };
  
 };

void wektor::zapisz(int xx,int yy)
 {
  x=xx;
  y=yy;
 };

int main()
 {
 
  wektor linia1;
  linia1.zapisz(5,2);
  linia1.wypisz();
  system("PAUSE");
  return EXIT_SUCCESS;
 };

dodam, że w szkole korzystamy z Borland Dev++

0

Pewnie chodzi o to, że masz skorzystać z punktów zawartych w klasie Wektor, a nie z pól x i y których na moje oko nie powinno tam być.

0
struct punkt
 {    
  int x;
  int y;
 };

class wektor
 {
  public:
  punkt poczatek;
  punkt koniec;     
  
 };

Tak powinna wyglądać struktura danych. Nie dodawaj więcej pól i spróbuj wykonac zadanie wykorzystując do obliczeń tylko początek i koniec (tylko te właściwości).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1