Witajcie, dostałem jako prace domową napisać program, w którym należy:
- utworzyc STRUKTURE PUNKT o polach x i y
- utworzyc KLASE WEKTOR zawierajaca dwa pola - typu punkt
- w klasie wektor dopisac metode - ktora na ekran wyswietli informacje DLUGOSC WEKTORA
- utworzyc obiekt o nazwie linia1 i przypisac mu wartosci oraz obliczyc dlugosc
Samemu udało mi się zrobić takie coś, lecz pani prof. stwierdziła, że generalnie jest to źle.
Bardzo proszę o pomoc.
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <math.h>
using namespace std;
struct punkt
{
int x;
int y;
};
class wektor
{
public:
punkt pole1;
punkt pole2;
int wynik;
int x;
int y;
void zapisz(int xx,int yy);
void wypisz()
{
cout<<"Dlugosc wektora:"<<(sqrt((x*x)+(y*y)))<<endl;
};
};
void wektor::zapisz(int xx,int yy)
{
x=xx;
y=yy;
};
int main()
{
wektor linia1;
linia1.zapisz(5,2);
linia1.wypisz();
system("PAUSE");
return EXIT_SUCCESS;
};
dodam, że w szkole korzystamy z Borland Dev++