Tworzę dynamicznie button.
w pliku Unit1.h mam
__published:
private:
TButton *Przycisk;
void __fastcall funkcjaklik(TObject *Sender);
public:
W Unit1.cpp mam:
void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
Przycisk = new TButton(this);
Przycisk->Parent = this;
Przycisk->Left = 30;
Przycisk->Top = 40;
Przycisk->OnClick = funkcjaklik;
}
void __fastcall TForm1::funkcjaklik(TObject *Sender)
{
// tutaj nie wiem co wpisać
}
- W jaki sposób zmieniać dowolną właściwość utworzonego dynamicznie buttona gdy kliknę na niego lewym przyciskiem myszy np. chce zmienić jego właściwość Caption
Pisząc w funkcjaklik:
Caption="nowy";
Akcja wykonuje się na formie,a nie na utworzonym buttonie.
- Załóżmy,ze na formie znajduje się 10 utworzonych dynamicznie buttonów,których własność Name to b1,b2.... itd. Chcę po kliknięciu na pierwszy z nich zmienić właściwość drugiego i trzeciego. Jak się odwołać do tych przycisków?
Męczę się z tym i już nie mam siły.
Proszę o pomoc.