Potrojne buforowanie

0

Mam image.bmp(powiedzmy pilka)

  • mam właczone podwojne buforowanie lecz:
    gdy przesuwam image.x z duża szybkoscia to image sie podwaja.
    Nie wiem czy to zludzenie optyczne lecz slyszalem o 3buforowaniu
    ktore powinno zalatwic sprawe. Ale jak to zalapac do swojego kodu?
0

Nie napisałeś jaki system (windows/linux ?) za pomocą jakich bibliotek renderujesz bitmapy(GDI/GDI+/DDraw/D3D/Allegro/SDL ?) wiec ciężko coś poradzić.

Ale co do potrójnego buforowania - to służy ono nieco czemuś innemu niż zapobieganiu samego migania, bo te można wyeliminować za pomocą double buffera - wiec jeśli na podwójnym buforze masz cuda, to znaczy, że pewnie nie synchronizujesz z odświeżaniem.

Samo potrójne buforowanie to metoda pozwalająca na wyeliminowanie oczekiwania pomiędzy czasem skończenia renderowaniem, a zmianą bufora ramki. Dzięki czemu można renderowanie synchronizować z pionowym odświeżaniem ekranu a zarazem nie czekać w aplikacji na to odświeżenie, czyli de facto uzyskiwać FPS takie jak bez vsynca z wyświetlaniem z vsync-em.

0

Prawdopodobnie jest to wina smużenia LCD.

Masz LCD?
Jaki model?

0

Nie napisałeś jaki system (windows/linux ?) za pomocą jakich bibliotek renderujesz bitmapy(GDI/GDI+/DDraw/D3D/Allegro/SDL ?) wiec ciężko coś poradzić.

W windowsie za pomoca Allegro.

Prawdopodobnie jest to wina smużenia LCD.

Sprawdzałem i CRT i na LSD i to bez różnicy.

Ale powiem tak że to chyba złudzenie optyczne, mózg nie nadąrza za obrazem i dlatego sie podwaja.

0

Na LSD faktycznie może migać, a nawet grać i buczeć ;)

0

hehe LSD:) zaje..lem sie w wyrazie. Oczywiscie mialo byc LCD:)

0

To twoja podświadomość się odezwała [diabel]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1