Podwojne buforowanie?

0

W kilku juz miejscach widzialem takie pojecie, jak "Podwojne buforowanie".
Na czym to polega, gdzie sie stosuje i jak by to np wygladalo w javie (bo chyba tego potrzebuje:)?

Z gory dzieki za odpowiedz:)

0

W Javie to ci nie powiem, ale ogólną ideę mogę przybliżyć.
Najlepiej pokazać to na DirectX (tam jest to na okrągło stosowane).
Znacznie szybciej idzie rysowanie w pamięci i dopiero potem wyświetlanie obrazu, niż rysowanie każdej linii i jednoczesne wyświetlanie. W DirectX tworzy się np. drugi bufor w pamięci karty graficznej i rysuje się obraz w tym buforze, podczas gdy jest wyświetlany obraz z oryginalnej lokalizacji. Następnie karta jedynie zmienia adres ramki do wyświetlenia i natychmiast zawartość bufora jest wyświetlana, a stara lokalizacja staje się teraz buforem. Dzięki temu można osiągnąć niesamowite prędkości.
W Javie oczywiście takiego czegoś nie zrobisz, ale chyba możesz użyć analogicznego wyświetlania. Po prostu tworzysz obraz w pamięci i tam go rysujesz. Jak skończysz to kopiujesz cały obraz na element, na którym chcesz wyświetlić. Będzie to oczywiście wolniej, niż bezpośredni dostęp do karty, ale zyskasz dosyć dużo dzięki temu, że od razu nie będziesz wyświetlać poszczególnych elementów obrazu, a dopiero wszystko na raz.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1