Jak się ustawia żeby program automatycznie dopasowywał się szerokością do rozdzielczości monitora przy czym nie zmieniał wysokości?
WinAPI? MFC? .NET?
W czym piszesz?
Ogolna idea jest taka, ze... uwaga, uwaga... odczytujesz szerokosc ekranu i na taka ustawiasz szerokosc okna, przesuwajac je do 0 w osi poziomej.
WinAPI albo .NET
Szczawik:
Mi chodzi o program w stylu Pasek"START" i jeżeli program ustawię tylko na swoją rozdzielczośc, to inni nie będą mogli korzystac z mojego programu, ponieważ przy innych rozdzielczosciach będzie ucięty kawałek programu.
No przecież Szczawik podał Ci uniwersalne rozwiązanie dla wszystkich rozdzielczości :|
Na dodatek dla wszystkich systemów operacyjnych, wszystkich kart graficznych, wszystkich monitorów, itd., itp. Tego się po prostu nie da zrobić inaczej.
Implementacja wygląda np. tak:
private: System::Void button2_Click(System::Object^ sender, System::EventArgs^ e) {
this->Location = Point(0, 0);
this->Width = Screen::PrimaryScreen->WorkingArea.Width;
}
Czy ja napisalem, ze masz ustawic na swoja? Napisalem, ze masz odczytac...
Źle chyba wyraziłem swój problem,Bo mi chodzi o to żeby poszczególne elementy programu podczas dopasowywania się do rozdzielczości były na odpowiednich miejscach, np. mam buttom po lewej stronie i żeby on pozostał po lewej stronie podczas dopasowania się do rozdzielczości, a nie żeby był na środku
To przy zmianie rozmiarów odpowiednio zmieniasz położenie kontrolek?
Każdy nowoczesniejszy framework to tworzenia gui ma cos w stylu sizer-ów i nie trzeba sie w to bawic. Jezeli piszesz w WinApi to trudno musisz sam zaimplementowac przesuwanie kontrolek.
Bo mi chodzi o to żeby poszczególne elementy programu podczas dopasowywania się do rozdzielczości były na odpowiednich miejscach, np. mam buttom po lewej stronie i żeby on pozostał po lewej stronie podczas dopasowania się do rozdzielczości, a nie żeby był na środku
No to akurat chyba zaden problem bo pozycja buttona bedzie stala