Visual C++ 2008 Grafika

0

Witam! :)
Muszę zrobić test wyboru, gdzie bd obrazki. I mam problem bo klikając w następne pytanie obrazek zmienia się ale widać też część poprzedniego (jeden nakrywa drugi). I tu jest moje pytanie jak mogę zrobić żeby tak się nie działo? :)

#pragma endregion
private: System::Void button1_Click(System::Object^  sender, System::EventArgs^  e) {
			 this->radioButton1->Text="ISA";
			 this->radioButton2->Text="PCI";
			 this->radioButton3->Text="AGP";
			 this->radioButton4->Text="PCI-E";
			 this->label1->Text="Zadanie 1. Które złącze płyty głównej komputera służy do zainstalowania przedstawionej na zdjęciu karty graficznej?";
			 Graphics^ obrazek=this->CreateGraphics();
			 Image^ bmp=Image::FromFile("1.png");
			 obrazek->DrawImage(bmp,350,210);
			 
		 }
private: System::Void button2_Click(System::Object^  sender, System::EventArgs^  e) {
			 this->radioButton1->Text="COM";
			 this->radioButton2->Text="LPT";
			 this->radioButton3->Text="RJ45";
			 this->radioButton4->Text="USB";
			 this->label1->Text="Zadanie 2. Który z portów na panelu tylnym komputera oznacza się przedstawionym symbolem?";
			 Graphics^ obrazek=this->CreateGraphics();
			 Image^ bmp=Image::FromFile("2.png");
			 obrazek->DrawImage(bmp,350,210);
		 }
};
}
 
0

Obrazek TImage:
obrazek->Graphics->Assign(bmp);
Obrazek TPaintBox:
zamienić obrazek->DrawImage() na obrazek->Invalidate(),
bmp przenieść do klasy,
w obrazek->OnPaint()
obrazek->DrawImage(bmp,350,210);

0

Zamiast rysować bezpośrednio po formie, dodaj na nią PictureBox, w którym będziesz te obrazki podmieniać.

@_13th_Dragon: to nie Borland.

0

Dzięki :)
A jak zablokować buttony? Chodzi mi o to żeby inne były aktywne dopiero po wciśnięciu innego.

0

Button1->Enabled = false;

0

thx ;) a jak zrobić aby timer odliczał do tyłu?

 sec++;

			 if(sec == 60)
			 {
				 sec = 0;
				 min++;
			 }

			 label7->Text = min+":"+sec;
 

Mam takie coś ale to mi do przodu czas leci :D

0

ok już sobie poradziłem :)

0

A jak zrobić żeby klikając w jeden przycisk inny został również kliknięty hmm? :)

0

A może tak najpierw pogooglujesz/pokombinujesz i dopiero po jakimś czasie zaczniesz sypać pytaniami?
W takim jednym lepszym IDE było by tak, że na zdarzenie Button1 on klik dajesz w kodzie: Button2->Click();

0

A jak zrobić żeby klikając w jeden przycisk inny został również kliknięty hmm?
To jest bez sensu. Nie trzeba „klikać” w drugi, można bezpośrednio wywołać metodę, która u ciebie odpowiada za to zdarzenie. A jeszcze lepiej, wydzielić wspólną część do trzeciej metody, wywoływanej w obu przyciskach. Można też zrobić, by dwa przyciski miały tę samą procedurę obsługi zdarzenia.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1