rozmiar okien i kontrolek w WPF

0

Mam pytanie odnośnie rozmiarów okien i kontrolek w WPF.
W dokumentacji i w książkach o WPF podają że 1 piksel w WPF to jest 1/96 cala i rozmiar okien i kontrolek nie będzie ulegał zmianie przy zmianie rozdzielczości ekranu albo wielkości ekranu monitora czyli tzw. DPI liczby pikseli na cal .
U mnie to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością . Rozmiar oka i kontrolek zmienia się w zależności od tego jaką ustawię rozdzielczość monitora.
5 cali odpowiada 5 calom na ekranie monitora przy rozdzielczości 1024 x 768 przy rozdzielczości 1920 x 1080 rozmiar jest mniejszy niż powinien .
U mnie to tak wygląda że 1 piksel odpowiada 1 pikselowi monitora a nie 1/96 cala ale też nie w 100% ale tak na ok. 99%.
Mam pytanie czy ja coś robię źle czy czegoś nie rozumiem ?

0

Możesz podesłać link do dokumentacji gdzie tak podają?

0
Adin napisał(a):

Możesz podesłać link do dokumentacji gdzie tak podają?

https://learn.microsoft.com/pl-pl/dotnet/desktop/wpf/overview/?view=netdesktop-8.0

Adin napisał(a):

Możesz podesłać link do dokumentacji gdzie tak podają?

Grafika niezależna od rozdzielczości i niezależna od urządzenia. Podstawową jednostką pomiaru w systemie graficznym WPF jest niezależny od urządzenia piksel o rozmiarze 1/96 cala, który stanowi podstawę renderowania niezależnego od rozdzielczości i niezależnego od urządzenia. Każdy piksel niezależny od urządzenia jest automatycznie skalowany w celu dopasowania do ustawienia liczby punktów na cal (dpi) systemu, na który jest renderowany.

2

Mam pytanie czy ja coś robię źle czy czegoś nie rozumiem ?

W Windows domyślnie jest przyjęta rozdzielczość 96 pikseli na cal. Nie ma znaczenia, jaki masz monitor i rozdzielczość, system operacyjny o tym "nie wie". Jeżeli w ustawieniach wyświetlania zmieni się wielkość czcionek i skalowania na inną niż 100%, to oczywiście ta liczba zostanie odpowiednio zmieniona i np. przy skalowaniu 200%, będzie 192 pikseli na cal.

W tym przypadku ten "cal" to jest jednostka umowna, bo faktyczna długość odcinka 96 pikseli na monitorze zależy od rozdzielczości i monitora.

Tak w ogóle, to jednostki metryczne długości nie mają zastosowania do grafiki prezentowanych na ekranie, nie bardzo ma sens mierzyć element GUI w calach lub w centymetrach. Jeżeli koniecznie chcesz mieć wielkość odpowiadającą rzeczywistości, to ustaw rozdzielczość natywną monitora i zmierz miarką wymiary ekranu, będziesz mieć, ile pikseli mieści się w calu na Twoim monitorze i pod to odpowiednio dobierz ustawienie skalowania w systemie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1