NetworkStream i niedziałający Timeout.

0

Cześć,
napisałam metodę Pinger, której zadaniem jest iterowanie po adresach urządzeń w sieci i poniekąd "pingowanie" w celu pozyskania o nich informacji (obecnie nazwę hosta).
Jeżeli na pingowanej maszynie jest uruchomiony serwer, to PCet pingujący otrzymuje odpowiedź z żądanymi informacjami. Jeżeli nie, to następuje timeout i metoda pinguje następny adres.

Problem w tym, że mimo ustawionego ReadTimeout na 50 ms, timeout trwa na maszynie z windą ~30-50 sekund, a na linuxach chyba ze 2-3 minuty, przez co cała metoda jest zupełnie nie praktyczna. Jak więc sprawić, żeby działało to szybciej?

Kod źródłowy:

public static void Pinger()
        {
            Console.WriteLine("Pinging devices...");
            var ip = "192.168.1.";
            for (int i = 2; i < 51; i++)
            {
                var constructedIp = ip + i;
                string response = "";
                Console.WriteLine($"Pinging: {constructedIp}");
                try
                {
                    // Connecting to server
                    TcpClient client = new TcpClient();
                    client.Connect(constructedIp, 6969);
                    var stream = client.GetStream();
                    stream.ReadTimeout = 50; // <--------- To tutaj nie chce działać >:| 
                    
                    // Preparing buffer & reading server status message
                    var buffer = new byte[1024];
                    stream.Read(buffer, 0, buffer.Length);
                    response = Encoding.UTF8.GetString(buffer);
                   
                    // if server is ready proceed with request   
                    if (response.Contains("server_ready"))
                    {
                        var message = Encoding.UTF8.GetBytes("whos_there:0:0");
                        stream.Write(message, 0, message.Length);
                        stream.Flush();
                        
                        stream.Read(buffer, 0, buffer.Length);
                        response = Encoding.UTF8.GetString(buffer);
                        
                        Console.WriteLine("Host response: " + response); // kiedyś tutaj będzie coś ambitniejszego :)
                    }
                    
                    stream.Close();
                    client.Close();
                }
                catch (Exception)
                {
                    Console.WriteLine($"{constructedIp} is unreachable.");
                }
            }
            Console.WriteLine("Pinging finished.");
        }

inb4:

  • Dlaczego nie Ping.Send() + Dns.GetHostEntry() / Pinger() i wertowanie po odpowiadających adresach?
    Taki był pierwotny pomysł, ale okazuje się, że o ile ping i dns działają świetnie na linuxach, o tyle na kompie z windą ping działa za wolno, a dns nie działa w ogóle. :|
    Dlatego uznałam, że napiszę własnego upośledzonego pinga, który co prawda działa, ale jest zwyczajnie za wolny.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

1

Dlaczego ustawiasz timeout na strumieniu a nie na samym tcp kliencie? https://docs.microsoft.com/pl-pl/dotnet/api/system.net.sockets.tcpclient.receivetimeout?view=net-5.0

0

Nie znam się za dużo na programowaniu sieciowym ale ping nie obsługuje koncepcji portów bo używa ICMP. Więc nie rozumiem za bardzo tego clienta z portem.
Po drugie dla klasy Ping przy send można ustawić timeout i wtedy działa znacznie szybciej. Po trzecie można jeszcze szybciej uruchamiając jakiś parallel foreach

0

@Botek: Ponieważ nie wiedziałam, że tak się da. Niemniej teraz spróbowałam, ale nie ma żadnej różnicy. :/

@szydlak Tak, zgadza się. Oryginalnego "pinga" chciałam używać jedynie do namierzenia aktywnych hostów na LANie; czyli iterowałam po adresach, pingowałam każdy z osobna i jeżeli pingReply.Status == Success, to dodawałam ten adres do listy adresów "wartych uwagi".

Problem polega na tym, że w ten sposób jedynie zawężam krąg potencjalnych klientów i ta moja nieszczęsna metoda tak czy owak musi się z każdym z nich porozumieć. Rezygnacja z Pinga była zatem podyktowany myślą, że jeżeli i tak muszę się porozumieć z adresami, to po co robić to dwa razy? Uznałam, że zrezygnuję z pinga całkowicie, a zastąpię ją właśnie klasą Pinger, która (przynajmniej na papierze) miała sprawdzać czy pod danym adresem host istnieje (posiada uruchomiony serwer) i - jeżeli host by istniał - pobierać od razu informacje.

Jeżeli chodzi o "parallel foreach", to naturalnie zanotuję sobie, jednak na ten moment nie chcę komplikować tej metody bardziej niż jest to absolutnie konieczne.

0

CanTimeout Property powinna być ustawiona na true (domyślnie jest false): https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/api/system.io.stream.cantimeout?view=net-5.0#System_IO_Stream_CanTimeout

0

Dziękuję Wam bardzo za sugestie, jednak żadne z proponowanych rozwiązań nie poprawiło sytuacji.

1

A nie lepiej puścić arp`a? Poda Ci wszystkie hosty w danej podsieci

0

@gswidwa1: Poda adresy, również te, które kiedyś sobie były, ale w tym momencie są nieaktywne. Poza tym, mnie potrzebne są nazwy hostów, bo nikt w aplikacji FTP (może poza jakimiś hard-core'owymi power userami) nie będzie wypisywał IP kompa, żeby wysłać plik. A jedyny znany mi niezawodny* sposób na zdobycie tych nazw hostów to skontaktowanie się bezpośrednio z danym kompem i zapytaniem go o jego nazwę.

*DNSy fajne, ale jak kompa nie ma w tabeli (a tak jest najczęściej w LANie), to dostanę NULLa a nie hostname. :|

4

Sprawdzilem na szybko o co chodzi.

Cała apka zatrzymuje Ci się w tym miejscu

client.Connect(constructedIp, 6969);

Przez to, że metoda Connect() ma swój wbudowany timeout (sprawdziłem w kodach), którego nie można zmienić musisz użyć BeginConnect/ConnectAsync.
Przykład takiej implementacji:

public static class TcpClientExtensions
{
    public static async Task ConnectAsync(this TcpClient tcpClient,
        IPAddress host, int port, TimeSpan timeout)
    {
        var cts = new CancellationTokenSource();
        cts.CancelAfter(timeout);

        try
        {
            await tcpClient.ConnectAsync(host, port, cts.Token);
        }
        finally
        {
            // ewentualnie przerobić na using
            cts.Dispose();
        }
    }
}

Poźniej zamiast Connect(host, ip).

var ipAddress = IPAddress.Parse(constructedIp);
await client.ConnectAsync(ipAddress, 6969, TimeSpan.FromSeconds(1));

Dodatkowo cała metoda musi być asynchroniczna.

Polecam też poczytać o "multithreading" - dzięki temu będziesz wiedział, jak możesz skanować jeszcze szybciej.

0

@wielki_bebzon: Dziękuję bardzo za propozycje, jednak na ten moment zdecydowałam się na bibliotekę SuperSimpleTCP, która wstępnie działa tak jak bym tego chciała. Niemniej jednak, jak uda mi się doprowadzić appkę do stanu pełnej założonej funkcjonalności na pewno spróbuję jeszcze raz zmierzyć się z wbudowanym rozwiązaniem TCP (bo jednak osobne biblioteki to oszukiwanie i źle się z tym czuję :< ).

Co do multithreadingu, jak najbardziej znam, korzystam i poniekąd lubię, jednak multithreading to multiproblemy na zupełnie nowych płaszczyznach, dlatego na ten moment staram się zbytnio nie komplikować appki. Asyncki z kolei to dla mnie czarna magia i boję się z tego korzystać; pierw muszę gdzieś dorwać jakąś dobrą książkę na ich temat - jeżeli coś znasz to podrzuć tytuł jak możesz . :)

W każdym razie, dzięki!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1