c# i tworzenie gry Play-By-Email - zapisywanie ustawień

0

Cześć. Ostatnio zacząłem przymierzać się do tworzenia gry strategicznej opartej na rozgrywce typu Play-By-Email. Użytkownik rozpoczyna grę, kończy turę, zapisuje do pliku co się stało i wysyła plik mailem do następnego gracza. Zastanawiam się teraz, jaki byłby najlepszy (i jeśli możliwe to zarazem najprostszy) sposób na zapisanie kompletu wartości zmiennych do pliku? Czy XML będzie odpowiedni, czy też coś typu LiteDB lub SQLlite? Chodzi mi o to, żeby użytkownik nie byl zmuszony do posiadania środowiska Visual Studio do korzystania z gry. Co najwyżej samo .net

Gra będzie tworzona w Visual Studio 2015

0

Ale to są zmienne dotyczące bezpośrednio gracza czy zmienne dotyczące rozgrywki? Jeśli to pierwsze i struktura tych danych nie jest jakaś pokrętna to XML albo jakiś JSON, jeśli to drugie to nie trzymałbym tego nigdzie tylko przesyłał w komunikacie, tak żeby mail stanowił komplet informacji o stanie rozgrywki i wszystkich ruchach.

0

Jak do gry będzie potrzebny jakiś client (czyli otwieram program, rozpoczynam grę, "zapisuję" i plik zapisu wysyłam do drugiej osoby, która go pobiera, odpala clienta, wczytuje mój plik zapisu i gra dalej) to w sumie bez różnicy jakiego formatu ten plik będzie. Na pewno dump z SQLa będzie trudniejszy do ręcznego zmodyfikowania niż JSON czy XML jeśli ci na tym zależy.
Swoją drogą czemu taki system komunikacji?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1