Aplikacja konsolowa - własne komendy

0

Cześć!
Mam takie zapytanie. Jestem w trakcie pisania aplikacji konsolowej i chciałbym stworzyć możliwość wpisywania komend w możliwie dowolnym momencie. Zrobiłem samą metodę z komendami, działa na zasadzie: pobierz tekst wpisany przez użytkownika, przepuść przez serię if`ów. Ale kiedy ją wywołuję przeskakuje do niej i tym samym nie kontynuuje mi kodu z poprzedniej, a raczej chciałbym żeby np komenda /save pozwoliła zapisać postęp i kontynuować pracę. Mój nauczyciel mówił że obiektowość może mnie poratować, troszkę się zagłębiłem, ale jestem absolutnym początkującym i wszystko jest na tyle zawiłe że się gubię i nie potrafię wykorzystać potencjału programowania obiektowego. Jeśli ktoś poświęciłby parę minut na napisanie mi jak to działa, byłbym wdzięczny! Nie chcę gotowego kodu, tylko coś co mi pomoże ruszyć z miejsca, rozwiązanie pewnie mam jak zawsze mam pod nosem.

0

Na początek zacząłbym od zmiany if na switch. Jeśli będziesz miał dużo takich komend to podobno switch jest zdecydowanie lepszy. Nie do końca rozumiem co nauczyciel miał na myśli z obiektowością, ale może powinieneś stworzyć klasę Command, której właściwość będzie przyjmować dane wpisane w konsoli i na nich będziesz robił odpowiednie operację. Jeśli program skończy z daną komendą, zerujesz obiekt typu Command i pytasz użytkownika o podanie nowej komendy. Może goto jest dobrym rozwiązaniem?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1