Wybór technologi do programu c#

0

Chcę napisać program, który pozwoli mi symulować efekt wiatru na dekorowanym drzewie 3D stojącym na zewnątrz (kołyszące się ozdoby i dekoracje, spadające kulki itp.). Program powinien pozwolić na określenie parametrów drzewa, dobór i umiejscowienie ornamentów oraz określenie parametrów wiatru (droga wiatru, średnia siła, podmuchy, itp.) Czy ktoś wie, jakich bibliotek i narzędzi mogę użyć, słyszałem o unity ale podobno cięzko tam zmieniać obiekty podczas trwania działania programu.

0

ktoś pomoże?

0

https://github.com/bepu/bepuphysics1

Być może czegoś w tym stylu poszukujesz?
Ciężko mi coś więcej podrzucić, bo jeszcze nie miałem okazji nic modelować w 3D i RT.

0

myślicie że cięzko jest zrobić taki program bo jeszcze moge sie z niego wycofać?

0

A masz sensowne podstawy z fizyki, matematyki i programowania na tyle żeby ogarnąć zarówno wymodelowanie odpowiedniego obiektu(a nie mam pojęcia jak to tutaj wyjdzie), jak i późniejszego stymulowanie wpływu warunków zewnętrznych?

Bo jeśli masz, to może być trochę skomplikowane, jak wszystko co się robi pierwszy raz.
Jeśli nie, ale masz za to łeb na karku i chęć do ogarnięcia, to pewno będzie trudno, ale dasz radę.
Jak masz 2 dni na zrobienie tego, bo trza na szybko projekta rypnąć albo pracę, to cóż... Prawdopodobnie polegniesz :)

Wszystko zależy od Twojej ambicji, upartości i wiedzy ogólnej. Prawdę mówiąc, to całkiem fajny temat na projekt jest, ale dobrze się zastanów.

0

raczej nie mam tak duzej znajomośc fizyki i matmy

0

Tak. Będzie ciężko.

0

otrzymałem odpowiedź że program może być wykonany w 2d, jak myślicie jak go zrobic najprościej?

0

Siąść na tyłku, zastanowić się co właściwie ma być efektem Twojej pracy, potem poszukać narzędzi oferowanych przez wybrany ekosystem(.NET, jak rozumiem?), które umożliwią/ułatwią wykonanie oprogramowania. Następnie trzeba dokonać ich oceny i wybrać te, które Ci pasują, a później się zastanowić w jaki sposób to wszystko z sobą ładnie związać. Na każdym z tych etapów pojawią się pytania i problemy do rozwiązania.

Inni jednak powiedzą, za najprościej to będzie zlecić komuś i mieć w dupie.

Zakładam, że nie jesteś już na pierwszym semestrze studiów, bo nie kazaliby Ci grzebać przy symulacjach fizycznych. Także siądź na spokojnie i próbuj samodzielnie rozwiązać problem, który sobie postawiłeś. Jak gdzieś napotkasz konkretny kłopot z rozwiązaniem (czy dobór technologii, czy implementacja czy zastosowanie odpowiednich obliczeń), to napisz, ktoś zawsze się znajdzie do pomocy. Pytanie "jak najprościej" jest nie dość, że niemożliwe do odpowiedzenia na nie bez wiedzy o Twoich umiejętnościach, jak i zwyczajnie podśmierduje lenistwem :P

0

dzięki za odpowiedz :(

0

Polecam Ci środowisko Unity3D w którym możesz pisać skrypty C#.

Temat z którym powinieneś się zapoznać to "Physics Joints".
https://unity3d.com/learn/tutorials/topics/physics/physics-joints

W przewodniku (link wyżej) zaprezentowane jest między innymi jak zrobić "drzwiczki" - prostopadłościan zaczepiony na "zawiasach".
Te właśnie "zaczepienia" obiektu Ciebie powinny interesować.
Dodawana jest do niego siła (ang. Force), a symulowaniem zachowania obiektu zajmuje się Unity.
Podobnie możesz wykonać ozdoby o których wspominasz i zaczepić je do modelu drzewa za pomocą właśnie "Physics Joints".
A potem dodawać siłę (ang. Force) do obiektu typu Rigidbody. Ta siła to byłby symulowany wiatr, można ustawić np. rodzaj czy kierunek.

0

tylko projekt ma być na zaliczenie przedmiotu i w unity prawie wszystko jest tworzone w kreatorze mało kiedy jest pokazane pisane w kodzie, jak będe miał wszystko w unity to troche lipa

0

To może poczytaj o bibliotece SFML i jej możliwościach ;)
https://www.sfml-dev.org/index.php

0

znalazłem silnik box2d
i troche tekstu o wyginaniu sie drzewa ale szkoda ze nie ma nigdzie przykladowego kodu
http://aaronfarr.com/engineering/simulating-a-tree-in-box2dweb/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1